يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : 41754
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد

ضرورت تقویت همکاری صداوسیما با حوزه‌های علمیه خواهران

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به بالا بودن ظرفیت‌های فرهنگی، معنوی، پژوهشی و... حوزه‌های علمیه خواهران، صدا و سیما از این پس همکاری بیشتری با حوزه‌های علمیه خواهران خواهد داشت.
ضرورت تقویت همکاری صداوسیما با حوزه‌های علمیه خواهران
به گزارش قم نیوز، مرتضی میرباقری در هم‌اندیشی آسیب‌های اجتماعی و نقش حوزه‌های علمیه خواهران در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی که ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: حوزه‌ علمیه شجره‌ طیبه‌ای است که رشد آن با انقلاب اسلامی شدت گرفت و ثمرات آن در حال صدور به سراسر جهان است.

معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت‌های فرهنگی، معنوی، پژوهشی و... بالایی دارد از این پس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همکاری بیشتری با حوزه‌های علمیه خواهران خواهد داشت.

وی با اشاره به علل مختلف آسیب‌های اجتماعی گفت: حاشیه‌نشینی یکی از علل مهم بروز آسیب‌های اجتماعی است و در حال حاضر 11 میلیون نفر در ایران حاشیه‌نشین هستند.

میرباقری عنوان کرد: در گذشته نه چندان دور، 75 درصد ایرانیان روستا نشین و 25 درصد ایرانیان شهرنشین بودند ولی در حال حاضر 75 درصد مردم ایران شهرنشین و 25 درصد مردم روستا نشین هستند.

معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: بیکاری از علل دیگر بروز آسیب‌های اجتماعی است، میزان بیکاری در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور متفاوت است.

وی با بیان اینکه به فاصله سنی 15 تا 64 سال فاصله سنی طلایی گفته می‌شود، افزود: در حال حاضر 72 درصد مردم ایران در سنین طلایی قرار دارند که این ظرفیت بالایی برای کشور محسوب می‌شود و می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و کاربردی از این ظرفیت بهره برد.

میرباقری طلاق را از دیگر آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: وضعیت طلاق در ایران نگران‌کننده ‌است،‌ 50 درصد طلاق‌ها در ایران در پنج سال اول زندگی زوجین رخ می‌دهد.

معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: شیوع طلاق علاوه‌ بر آثار سوء مستقیم اجتماعی که در پی دارد، موجب سختگیری خانواده‌ها در امر ازدواج جوانانشان شده و تأخیر سن ازدواج جوانان را نیز در پی دارد.

وی در پایان عنوان کرد: طبق فرمایش رهبری رسیدگی به وضعیت اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، نقاط بحرانی و مفاسد اخلاقی و اجتماعی در جامعه در دستور قرار گرفته است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcay0ny.49n6m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما