چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 41832
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم:

قم باید رتبه نخست سرشماری اینترنتی را به خود اختصاص دهد/ ضرورت حراست از اطلاعات شخصی مردم در سرشماری

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با تاکید بر اینکه مسؤولان اجرایی استان قم پاسخگوی عملکرد خود هستند، گفت: این قشر باید به دستورالعمل‌های صادر شده عمل کنند تا استان قم رتبه نخست سرشماری اینترنتی را به خود اختصاص دهد.
قم باید رتبه نخست سرشماری اینترنتی را به خود اختصاص دهد/ ضرورت حراست از اطلاعات شخصی مردم در سرشماری
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی ظهر امروز در ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت‌های خود برای اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن استفاده کنند، اظهار کرد: سرشماری و کسب اطلاعات آماری موضوعی ملی است و در شیوه اجرایی آن شبهه‌ای وجود ندارد.

وی اضافه کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن زیربنای تصمیم‌گیری‌های درست در نظام اسلامی است به همین علت باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم تا بتوانیم در اجرای این برنامه ملی به دستاوردهای مورد نظر برسیم.

استاندار قم از تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر حراست از اطلاعات مردم در سرشماری‌ها یاد کرد و گفت: ‌محرمانه بودن اطلاعات فردی از اولویت‌های سرشماری عمومی و نفوس سال 1395 استان قم است؛ در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی برای تحقق سرشماری به صورت اینترنتی باید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌ها و صدا و سیما به صورت ویژه استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای سرشماری به صورت اینترنتی اهمیت بسیاری دارد، اضافه کرد: آموزش و پروش با جمعیت گسترده خود می‌تواند در اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن مشارکت مطلوبی داشته باشد.

صادقی مشارکت در سرشماری را یک رسالت همگانی دانست و تصریح کرد: افراد نباید در انجام وظایف مرتبط خود با سرشماری کوتاهی کنند چراکه هر فردی در اجرای این اقدام ملی نقش مشخصی دارد.

وی با اشاره به اینکه از مشارکت دستگاه‌های اجرایی در سرشماری تقدیر می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر این امر باید جوایزی برای تشویق مردم نسبت به مشارکت در امر سرشماری اختصاص داده شود.

استاندار قم با تاکید بر اینکه مسؤولان اجرایی استان قم پاسخ‌گوی عملکرد خود هستند، خاطرنشان کرد: این قشر باید به دستورالعمل‌های صادر شده عمل کنند تا استان قم رتبه نخست سرشماری اینترنتی را به خود اختصاص دهد.

وی از ظرفیت‌های شهر قم در حوزه فناوری ارتباطات یاد کرد و گفت: سرشماری یکی از اقدامات مورد نیاز جامعه اسلامی که در روند بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها موثر است به همین علت مردم باید در ارائه اطلاعات دقیق و مسؤولان بدنه اجرایی در ثبت دقیق این اطلاعات مشارکت کنند.
انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchi6nk.23nzxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما