پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 41861
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر پایگاه‌ اطلاع‌رسانی‌ حج:‌

1000 جلد کتاب در نرم‌افزار کتابخانه جامع حج قرار دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر پایگاه‌ اطلاع‌رسانی‌ حج گفت:‌ در نرم‌افزار کتابخانه جامع حج 820 عنوان کتاب در قالب هزار و چهار جلد وجود دارد.
1000 جلد کتاب در نرم‌افزار کتابخانه جامع حج قرار دارد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین روزبه برکت رضایی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از نرم‌افزار کتابخانه جامع حج که در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) برگزار شد، با اشاره به نرم‌افزار کتابخانه جامع حج اظهار کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با همکاری مرکز نور،‌ سومین ویراست این نرم‌افزار را تولید کرده است که این نرم‌افزار حاصل سه دهه فعالیت در حوزه حج است.

مدیر پایگاه‌ اطلاع‌رسانی‌ حج ادامه داد:‌ در نرم‌افزار کتابخانه جامع حج 820 عنوان کتاب در هزار و چهار جلد در 10 موضوع وجود دارد، در این نرم‌افزار تمام محصولات بعثه مقام معظم رهبری در حج از ابتدای تأسیس تا فروردین ماه سال 95 به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: کتاب‌های موجود در نرم‌افزار کتابخانه جامع حج در موضوعات مختلف مانند اعتقادات و پاسخ به شبهات وهابیت، کتاب‌های مرجع، معارف حج،‌ عتبات عالیات،‌تاریخ مکه و مدینه،‌ مناسک حج،‌ مباحث اجتماعی و سیاسی،  سفرنامه و خاطرات، ادعیه و احادیث و فصلنامه میقات است.

برکت رضایی با اشاره به نرم‌افزار کتابخانه جامع حج اظهار کرد: بیش از 700 کتاب فارسی و بیش از 200 کتاب عربی در این نرم‌افزار قرار دارد،‌ همچنین متن کامل قرآن با امکان جست‌وجو در آیات، دسترسی به موضوعات کتاب‌ها، انتقال به یادداشت و ویراست و امکان مقایسه متون مختلف از ویژگی‌های نرم‌افزار کتابخانه جامع حج است.

مدیر پایگاه‌ اطلاع‌رسانی‌ حج ادامه داد:‌ مهم‌ترین تفاوت ویراست سوم نرم‌افزار کتابخانه حج با ویراست‌های قبلی این نرم‌افزار در این است که بیش از 300 جلد کتاب به این نرم‌افزار اضافه شده،‌ همچنین تمام کتاب‌ها در یک نرم‌افزار گنجانده شده است، اکنون کتاب‌های مختلف بعثه مقام معظم رهبری در حج با فرمت‌های مختلف در پایگاه اطلاع‌رسانی حج بارگذاری شده است.

وی افزود:‌ وبلاگ برای 477 شهید ایرانی فاجعه منا به چهار زبان تأسیس شده است که در این وبلاگ عکس، فیلم و روایت شاهدان عینی از فاجعه منا قرار داده شده است.

انتهای پیام/13
https://qomnews.ir/vdcjvoex.uqevmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما