پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 41865
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:‌

مسؤولان عربستان حقایق فاجعه منا را تحریف کردند

قم نيوز : قم نیوز: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت:‌ مسؤولان عربستان با شبهه‌پراکنی حقایق فاجعه منا را تحریف کردند،‌ می‌گویند که ایرانی‌ها حج را سیاسی کردند،‌
مسؤولان عربستان حقایق فاجعه منا را تحریف کردند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از نرم‌افزار کتابخانه جامع حج که در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) برگزار شد، با اشاره به سرعت پیشرفت در جهان اظهار کرد:‌ امروز دنیا به گونه‌ای تغییر کرده که اگر دیر وارد شویم، در صحنه نبرد با مخالفان کم خواهیم آورد،‌ این به دلیل فاصله ما با جهان در بحث رشد علمی است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد:‌ ما اگر بخواهیم به صورت عادی حرکت کنیم،‌ فاصله زیاد ما با دنیا حفظ خواهد شد، اما اگر شتاب علمی‌ را افزایش دهیم، این فاصله کاهش پیدا می‌کند، دنیا آماده شنیدن معارف اهل بیت(ع)‌ است و ما باید برای رساندن این معارف تلاش کنیم.

وی افزود: در این دو سال اخیر وهابیت تلاش‌های زیادی کرده تا با سازماندهی و جذب افراد از نقاط مختلف جهان، دولتی را تأسیس کند و ایران را در انزوا قرار بدهد، امروزه خوشحالیم که بطلان چنین تفکری برای همه مشخص شده و جریان‌های تکفیری مهم‌ترین خطر برای دنیا هستند.

قاضی عسکر با اشاره به ضرورت نشر فرهنگ اهل بیت(ع)‌ در جهان تصریح کرد:‌ما باید تلاش کنیم که معارف اهل بیت(ع) را در جهان منتشر و علاقه‌مندان در جهان را به سوی این معارف جذب کنیم،‌ اکنون کشورهای غربی مانند آمریکا و فرانسه هم خطر وهابیت و جریان‌های تکفیری را درک کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: برخی کشورها در منطقه ما از سال‌ها پیش به دنبال جمع‌آوری سلاح بودند، اما آنها توانایی استفاده از این سلاح‌ها را نداشتند،‌ عربستان از بیش از یک سال پیش به دنبال سیطره بر کشور یمن است، اما تاکنون موفق نشده است و ایران یک اقتدار سیاسی و معنوی دارد.

وی افزود:‌ من به کشورهای زیادی سفر کردم و با شخصیت‌های علمی و مقامات سیاسی این کشورها دیدار کرده‌ام، دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع) است، اما ما نه اشخاص کافی داریم که به زبان‌های خارجی مسلط باشند و نه در این کشورها برای ما امکانات لازم فراهم شده است.

قاضی عسکر با اشاره به معارف اهل بیت(ع) اظهار کرد: ما باید تلاش‌هایمان را برای معرفی این معارف به جهان بیشتر کنیم، زیبایی‌‌های معارف اهل بیت(ع) زیاد است و اگر ما به صورت منسجم عمل کرده و از ابزارهای نوین استفاده کنیم، سرعت ما در زمینه نشر این معارف زیاد خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: جامعه المصطفی یک ظرفیت بزرگ در دنیا است که فعالیت‌های مؤثری در دنیا داشته است، قدرت برای شیعیان است، اما ما باید انسجام را در کارهایمان داشته باشیم و خطرات پیرامونی خودمان را درک کنیم.

وی در پاسخ به شبهه‌پراکنی عربستان تصریح کرد:‌ مسؤولان عربستان حقایق را تحریف کردند،‌ می‌گویند که ایرانی‌ها حج را سیاسی کردند،‌ آیا دعای کمیل و دعای عرفه سیاسی است؟ برائت از مشرکان یک امر واجب دینی است، مدیریت حج به گفته رهبر معظم انقلاب مشکل دارد و عربستان در این کارنامه درخشانی نداشته است.

قاضی عسکر افزود:‌ عربستان ادعا می‌کند که ایران در فاجعه منا مقصر بوده است، اگر این حرف‌شان درست است، چرا فیلم‌های دوربین‌های امنیتی از فاجعه منا را منتشر نمی‌کنند، اما فیلم‌های ما و روایت شاهدان عینی می‌گوید که عربستان در زمینه فاجعه منا مقصر بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد:‌ ما در محصولاتی تولیدی از جمله نرم‌افزارها و کتاب‌ها به دنبال سودآوری نیستیم، هدف ما گسترش فرهنگ حج در جامعه است، به همین دلیل صدها عنوان کتاب به صورت رایگان در پایگاه اطلاع‌رسانی حج قرار گرفته است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdkj0o.yt0f96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما