جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 41877
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی:

ملت مسؤولان را از برخورد منفعلانه با آمریکا برحذر می‌دارند/ کسی که از ارتباط با آمریکا سخن گوید منفور است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: مردم ما حق دارند مسؤولان نظام را از برخورد انفعالی با آمریکا برحذر داشته و آمریکا را شیطان بزرگ دانسته و در اعلام مواضع خود با بصیرت فریاد مرگ بر آمریکا سر دهند.
ملت مسؤولان را از برخورد منفعلانه با آمریکا برحذر می‌دارند/ کسی که از ارتباط با آمریکا سخن گوید منفور است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در سخنانی با اشاره به اینکه عاقبت بخیری از جمله آرزوها و خواسته‌های همه افراد است، بیان کرد: هر کسی که تقوا داشته و در برابر مشکلات صبر داشته باشد خداوند اجر او را می‌دهد.

وی فرا رسیدن میلاد حضرت امام هادی(ع) را تبریک گفت و بیان کرد: زیارت غدیر و زیارت جامعه کبیره که منشور امامت است از جمله آثار ایشان به شمار می‌رود.

امام جمعه قم به فرا رسیدن سالروز ارتحال محمدحسین شهریار گفت: این شاعر برجسته به دلیل استقلال فکری نسبت به وطن داشت حاضر نشد سرمایه شعر خود را به صاحبان قدرت بفروشد به همین مناسبت روز درگذشت این شاعر گرانمایه را به نام روز شعر و ادب فارسی نام‌گذاری کردند که فرا رسیدن این روز را ارج می‌نهیم و به همه شعرا توصیه می‌کنیم فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار دهند.

وی به روز عید غدیر خم اشاره کرد و یادآور شد: در این روز تکلیف امت بعد از رسول گرامی اسلام در مسأله رهبری، ولایت و حکومت تعیین شد. در این روز تکلیف امت برای تمسک به حبل‌الله مشخص شده و انسجام و اخوت ایمانی بیشتر شد.

آیت‌الله سعیدی گفت: اگر می‌گذاشتند غدیر در جامعه اسلامی پا بگیرد و امور امت به امیرالمومنین(ع) سپرده می‌شد آن حضرت نجاتبخش انسان‌ها در همه جهان و تاریخ زندگی بشر بعد از ایشان بود.

وی افزود: اگر امروز آل سعود و آل خلیفه جامعه بشری را دچار انحراف و حوادث تلخی کردند به خاطر این است که از غدیر دور شده‌اند. اگر امروز نتانیاهو به دلیل منع حضور حجاج ایرانی در مناسک حج از سعودی‌ها تقدیر می‌کند به‌خاطر این است که سعودی‌ها از ولایت الله جدا شده و به ولایت طاغوت درآمده‌اند.

امام جمعه قم با بیان اینکه پیام غدیر همدلی، برادری و دشمن ستیزی است، افزود: ولایت اهل بیت(ع) تمام مفاسد را اصلاح کرده و سیئات را به حسنات تبدیل می‌‌کند ولی بدون ولایت حسنات نیز سیئات هستند.

وی با بیان اینکه غدیر بخش مهمی از شناسنامه شیعیان محسوب می‌شود، تأکید کرد: شکر نعمت ولایت تنها در پرتو پیروی از اهل بیت است و در عصر غیبت باید تسلیم ولایت و سرباز ولایت است.

آیت‌الله سعیدی به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس اشاره کرد و یادآور شد: از خداوند می‌خواهیم که توفیق تربیت نسل شریف و سرمایه‌های نظام را به ما مرحمت کند.

وی با بیان اینکه چینی‌ها در سفر اخیر اوباما او را تحقیر کردند و خوی استکباری آمریکا با فسادی که دارد به همه جا کشیده شده است، گفت: دشمنی آمریکا با ایران اسلامی تمام شدنی نیست و دو نامزد جنجالی آمریکا در تریبون‌های عمومی علیه یکدیگر سخنان سخیف و غیرمتعارف را جاری می‌کنند ولی با وجود این دشمنی، هر دو نسبت به خصومت با جمهوری اسلامی ایران هماهنگ هستند.

امام جمعه قم تصریح کرد: نمایندگان کنگره آمریکا مصوبه‌ای داشتند که دولت آمریکا از پرداخت نقدی پول‌های بلوکه شده ایران منع شده است. همه شما نمازگزاران از جسارت و اظهار نظر مداخله جویانه در خصوص نیروی سپاه قدس و سردار پر افتخار این سپاه و خیانت‌های آنها در طول سال‌ها حاکمیت رژیم گذشته با خبر هستید و ملت غیرتمند و ولایی ما حق دارند که از عمق جان با دولت مستکبر آمریکا دشمن بوده و به آنها اعتماد نکرده و از هر کسی که از ارتباط با آمریکا سخن گفته باشد نفرت داشته و او را محکوم کنند.

وی تأکید کرد: مردم ما حق دارند مسؤولان نظام را از برخورد انفعالی با آمریکا برحذر داشته و آمریکا را شیطان بزرگ دانسته و در اعلام مواضع خود با بصیرت فریاد مرگ بر آمریکا سر دهند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgu79t.ak9qu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما