چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : 4188
با حضور رضا امیرخانی نویسنده و منتقد؛

دومین نشست نقد كتاب در نمایشگاه كتاب استان برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: دومین نشست از سلسله نشست‌های نقد و بررسی كتاب با حضور رضا امیرخانی نویسنده و منتقد در حاشیه هفتمین نمایشگاه كتاب استان برگزار شد.
دومین نشست نقد كتاب در نمایشگاه كتاب استان برگزار شد
به گزارش قم نیوز،  رضا امیرخانی در این نشست به تعریف داستان دینی پرداخت و در تقسیم بندی داستان دینی گفت: داستان دینی دو تقسیم بندی دارد یكی داستان دینی ظاهری و دیگر داستان دینی باطنی، كه هر كدام جای بحث و بررسی دارد.

وی با بیان اینكه داستانی كه ظاهر دینی داشته باشد الزاما باطن دینی نخواهد داشت، تصریح كرد: داستان هایی با ظاهری دینی وجود دارند كه اصلا باطن دینی ندارند و بالعكس داستان‌هایی وجود دارند كه در آن‌ها ظواهر و المان‌های ظاهری وجود ندارد ولی می‌توان از آنها به عنوان داستان دینی یاد كرد.

این نویسنده و منتقد در ادامه به تبیین امكان خلق داستان دینی در فضای سنت و مدرنیته پرداخت و این موضوع را رد كرد كه مدرنیته صاحب ذات است و این ذات موجب تشكیل سینما، رمان یا پدیده‌های دیگر هنری دیگر در تمدن غرب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه محاكات نفسانی نویسنده، جهان نفسانی خواهد ساخت، تصریح كرد: جهان نفسانی قطعا جهان الهی نیست اما با توجه به مراتب نفسانیات در دین، به نظر می‌رسد قسمت‌هایی از نفسانیت هم می تواند دینی باشد.

امیرخانی همچنین با تاكید بر اینكه زندگی درام حول محور معصومان شكل نمی گیرد، اظهار داشت: با توجه به اینكه نویسنده نسبت به انسان كامل اشراف ندارد به همین دلیل نمی‌تواند حول محور معصومان داستان بنویسد اما روایت حول و اطراف زندگی معصوم و درام حول نزدیكان معصوم امكان پذیر است.

در پایان دومین نشست از سلسله نشست‌های نقد و بررسی كتاب كه در حاشیه هفتمین نمایشگاه كتاب استان برگزار شد این نویسنده و منتقد به سوالات شركت‌كنندگان در این نشست پاسخ گفت.

انتهای پیام/109
https://qomnews.ir/vdcc.4q0a2bqs4la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما