چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 41982
منبع : خبرگزاری مهر
مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

جهان امروز تشنه شنیدن حقایق است/ علی(ع) مغز متفکر عالم بشریت

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: جهان امروز تشنه شنیدن حقایق و آماده پذیرش آن است که باید طلاب این حقایق را درست استخراج و به جهان عرضه کنند.
جهان امروز تشنه شنیدن حقایق است/ علی(ع) مغز متفکر عالم بشریت
به گزارش قم نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی که با حضور آیت الله صافی گلپایگانی و تعدادی از اساتید حوزه برگزار شد، ضمن تبریک عید بزرگ غدیر، اظهار داشت: خدارا شاکریم که در چنین روزی  شاهد این افتتاح هستیم.

وی در خصوص شخصیت امیر المؤمنین(ع) گفت: شخصیت علی(ع)  همچنان ناشناخته است و ابعاد آن دارای عظمتی است که هرچه در آن اندیشه و تحقیق  کنیم کم است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه ظرفیت انسان ها به کمال آنها بستگی دارد، افزود: علی(ع) نمونه یک انسان کامل و جامع است.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های بزرگ در چندین جبهه حضور دارند، تصریح کرد: تفاوت حضرت علی(ع) با رزمندگان دیگر این بوده است که این امام رئوف وقتی در یک جبهه نبرد می‌کردند در دیگر جبهه‌ها نیز تمرکز داشتند و در همه ساحت‌ها و قلمروهای انسانی به بهترین نحو حضور داشتند.

آیت الله اعرافی  با بیان اینکه حضرت علی(ع) در برابر یتیمان متواضع و دلسوخته و در برابر دشمن مانند شمشیری تیز و تیغی بران بود، گفت: شناخت نسبت به این امام بزرگ و دیگر معصومین(ع) از وظایف ما است و ریشه و اساس این وظایف به ولایت، معرفت و محبت نسبت به این بزرگواران بر می‌گردد.

وی خطاب به طلاب جوان افزود: شما باید در دوران تحصیل خود این پیشوایان را بشناسید تا معرفتتان روز به روز نسبت به آنان افزون شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه علم و معرفت علی(ع) بی مانند است و کسی به پای آن نمی‌رسد، افزود: اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرموده است که من به راه‌های آسمان آشناتر هستم تا زمین نشان از عظمت علم و معرفت ایشان دارد.

طلاب در دوران تحصیل به مطالعه نهج البلاغه اهتمام جدی داشته باشند

وی با اشاره به اینکه علی(ع) مغز متفکر عالم بشریت است، ادامه داد: قطره‌ای از آن علم امروز در دست ما است و طلاب باید نهج البلاغه این کتاب زندگی را همیشه کنار دست خود داشته باشند و هرروز فرازی از آن را مطالعه کنند که آنهارا با دنیای جدیدی آشنا می‌کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به علم علی(ع) و تأکید بر مطالعه نهج‌البلاغه توسط طلاب، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه اگر به سرچمه این علم متصل باشند همه چیز را به دست می‌آورند همه چیز در مورد مکتب دانش علی(ع) و خاندان پیامبر(ص) در این کتاب وجود دارد.

وی با بیان اینکه علی(ع) پیشوای مدارس علمیه است، گفت: غدیر واقعه بزرگی است که در آن رسول گرامی اسلام(ص) حضرت علی(ع) را خلیفه و جانشین خود معرفی کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان ابراز داشت: جهان امروز تشنه شنیدن حقایق است و اگر طلاب این حقایق را درست استخراج و به جهان عرضه کنند همگان می‌شنوند و می‌پذیرند.

وی گفت: شما طلاب باید این راهی را که وارد شده‌اید با تمام توان ادامه دهید و بتوانید پیامتان را به گوش دنیا برسانید مشروط بر  اینکه خوب درس بخوانید و هیچ چیز را بهانه و مانع تحصیل و بحث خود قرار ندهید و با جهاد علمی، اخلاقی و معنوی به قله‌های بلند برسید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdxn0o.yt0fj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما