جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 42041
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور آیت‌الله اعرافی

فعالان قرارگاه پژوهشی فرهنگ جهاد در قم تقدیر شدند

قم نيوز : قم نیوز: فعالان قرارگاه تخصصی پژوهشی فرهنگ جهاد عصر امروز طی مراسمی با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تقدیر شدند.
فعالان قرارگاه پژوهشی فرهنگ جهاد در قم تقدیر شدند
به گزارش قم نیوز، دومین سمینار تخصصی فرهنگ جهاد با حضور جمعی از شخصیت‌های برجسته حوزه در تالار همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شده و در حاشیه این سمینار از فعالان قرارگاه تخصصی پژوهشی فرهنگ جهاد تقدیر شد.

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا از تاسیس رشته تبلیغ فرهنگ جهاد در حوزه یاد کرد و افزود: این رشته در نیمه دوم سال تحصیلی جاری ویژه طلاب مبلغ و بسیجی سطح سه حوزه تدریس می‌شود.

همچنین آیت‌الله احمد عابدی رئیس مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه قم از اختصاص بیش از 600 آیه قرآن در مورد جهاد و شهادت یاد کرد و گفت: اینکه 500 آیه قرآن به موضوع‌های فقهی در قرآن کریم اختصاص داده شده است نشان می‌دهد که قرآن کریم برای موضوع جهاد نسبت به مباحث مختلف فقهی اهمیت بیشتری قائل شده است.

حجت‌الاسلام محمد علیزاده عضو شورای علمی موسسه روایت سیره شهدا نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: رشته تبلیغ فرهنگ جهاد به واسطه اندیشمندان و عالمان با استفاده از علوم مختلف حوزوی سوالات مختلف مرتبط با جهاد را پاسخ می‌دهد.

در ادامه این همایش آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اسلام بر پیروی از ولایت فقیه تاکید کرده است، یادآور شد: مرکز تخصصی تبلیغ فرهنگ جهاد باید به بازسازی نظام‌های فرعی جهاد بپردازد؛ مقوله فرهنگ جهاد و شهادت نیازمند نگاه تطبیقی میان ادیان مختلف، مذاهب مختلف اسلامی و نظام‌های حقوقی مختلف است.

سردار عباسعلی فرزندی معاون مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی معاونت راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح هم در این برنامه طی سخنانی با بیان اینکه سوریه نخستین دولت عربی بوده که در مقابل رژیم صهیونیستی کوتاه نیامده است، تصریح کرد: بر اساس لیست‌های ارائه شده توسط نهادهای حقوق بشر 300 هزار نفر اما براساس برآوردهای انجام شده نزدیک به 700 هزار نفر از جمعیت 25 میلیون نفری سوریه کشته شده‌اند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رئیس موسسه روایت سیره شهدا نیز در این مراسم با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ترویج الگوهای نادرست در میان خانواده‌های جامعه اسلامی مطرح کرد: دشمن تغییر سبک زندگی اسلامی را به صورت ویژه دستور کار قرار داده است و در این راستا از ظرفیت‌ها و ابزار مختلف خود استفاده می‌کند.

در پایان این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی عابدینی استاد برجسته حوزه از ویژگی فطری انسان مبنی بر تلاش برای رسیدن به کمال یاد کرد و گفت: شیطان درونی و برونی انسان برای تضعیف قدرت نفس انسان تلاش می‌کند اما جهاد در مقابل این شیطان‌ها به نقش‌آفرینی و تقویت باورهای اعقتادی می‌پردازند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca6wny.49nuy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما