شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 42392
منبع : خبرگزاری ايرنا

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم: عزاداری ها باید منطبق بر احکام شرع و معارف حسینی باشد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: سخنرانان باید به هیات ها تذکر دهند و مداحان دقت کنند تا عزاداری ها منطبق بر احکام شرع، معارف حسینی و عاشورایی پیش برود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم: عزاداری ها باید منطبق بر احکام شرع و معارف حسینی باشد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نمازجمعه قم تصریح کرد: مراسم عزای حسینی باید در شان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد و متاسفانه برخی اتفاق ها، حرکت ها، لحن ها، شعرها و نوحه سرایی مداحان در مراسم عزای حسینی مورد قبول و تایید علما و مراجع تقلید نیست.

وی ادامه داد: سخنرانان و مداحان باید بدانند مجلس و هیاتی که به نام امام حسین(ع) تشکیل و برگزار می شود باید در اوج نظم، متانت و منطبق بر موازین شرعی باشد.

وی اضافه کرد: اگر در مجلس عزاداری، کاری غیرمنطبق با احکام شرعی انجام شود نه تنها ثوابی نخواهد داشت بلکه در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

اسکندری هم چنین با اشاره به هفته امر به معروف ونهی از منکر گفت: بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو واجب الهی، باعث گسترش برخی منکرات و ترک بسیاری از واجبات شده است.
وی گفت: اگر در هر مجلسی که برنامه ای برگزار می شود همه احساس تکلیف کنیم و وقتی با مظاهری از منکرات مواجه شدیم همه تذکر دهند وضعیت ما این گونه نخواهد بود.

وی ادامه داد: نباید ما اجازه دهیم کج رفتاری ها، خلاف شرع ها و چنگ اندازی به بیت المال در جامعه اتفاق بیفتد و بعد به فکر مقابله با آن باشیم، باید از ابتدا با این منکرات مقابله شود و همه آحاد مردم نسبت به امر و نهی مسئولیت دارند.

اسکندری گفت: یکی از هشدارهای جدی آیات و هم چنین روایات معصومان(ع) این است که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تعطیل شود اشرار بر خوبان مسلط می شوند و دعای خوبان دیگر به اجابت نمی رسد، بنابراین همه باید به این دو واجب الهی اهمیت دهیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcj8tex.uqe8hzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما