پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 42541
منبع : خبرگزاری فارس
در روزهای 24 تا 29 مهرماه صورت می‌گیرد

اعزام 12 کشتی‌گیر قم به رقابت‌های آزاد و فرنگی قهرمانی جوانان ایران

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیأت کشتی استان قم گفت: کشتی‌گیران قم هفته پایانی مهرماه در رقابت‌های کشتی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور برای کسب مدال به روی تشک می‌روند.
اعزام 12 کشتی‌گیر قم به رقابت‌های آزاد و فرنگی قهرمانی جوانان ایران
به گزارش قم نیوز، محسن حلوایی  اظهار کرد: فدراسیون کشتی میزبانی رقابت‌های کشتی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور در هر دو رشته آزاد و فرنگی را به تهران سپرده و با توجه به شرایط و سهمیه در نظر گرفته شده برای قم در این رقابت‌ها، تیمی متشکل از 12 کشتی‌گیر در هر دو رشته را اعزام می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به زمان‌بندی صورت گرفته برای برگزاری رقابت‌های کشتی عمومی جوانان کشور، این پیکارها در روزهای 24 تا 29 مهرماه به میزبانی خانه کشتی شماره دو تهران برگزار می‌شود و ترکیبی از بهترین‌های کشتی قم در هر دو رشته آزاد و فرنگی این رقابت‌ها برای کسب مدال و اثبات شایستگی‌های خود به روی تشک می‌روند.

رئیس هیأت کشتی استان قم افزود: مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی عمومی یا آزاد جوانان کشور با عنوان گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش برگزار می‌شود و کشتی‌گیران شرکت کننده در اوزان 46، 50، 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه وزن‌کشی بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به محدویت سنی در نظر گرفته شده از سوی فدراسیون کشتی، تنها کشتی‌گیران متولد دهم دی‌ماه سال 1378 تا دوازدهم دی‌ماه سال 1375 مجاز به حضور در این رقابت‌ها هستند.

حلوایی بیان کرد: کشتی‌گیران متولد یازدهم دی‌ماه سال 1378 تا دهم دی‌ماه سال 1379 نیز که یک سال کوچک‌تر محسوب می‌شوند با رضایت‌نامه محضری ولی و گواهی پزشکی امکان حضور در این مسابقات را دارند و کشتی‌گیرانی که صغر سن گرفته باشند فقط با تاریخ تولد اولیه خود می‌توانند در این رقابت‌ها به میدان بروند.

وی خاطرنشان کرد: مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام و اعلام حضور در این دوره از پیکارهای کشتی فرنگی و آزاد عمومی یا آزاد قهرمانی رده سنی جوانان کشور، شامل اصل شناسنامه عکس‌دار، کارت بیمه ورزشی سال 1395 و کارت ملی است که کشتی‌گیران باید ارائه کنند.

رئیس هیأت کشتی استان قم با بیان اینکه به نفرات اول تا سوم این مسابقات حکم قهرمانی اهدا خواهد شد، ابراز کرد: ‌حضور تمامی مربیان هر دو رشته آزاد و فرنگی در کلینیک مربیگری در حاشیه برگزاری رقابت‌ها الزامی است و با توجه به اینکه از فعالیت مربیانی که در این کلینیک حضور نداشته باشند در کنار تشک به عنوان کوچینک جلوگیری می‌شود، قطعا مربیان ما در این دوره شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نحوه قرعه‌کشی و جدول مسابقات بر اساس ضوابط اتحادیه جهانی کشتی خواهد بود، بیان کرد: رقابت‌ها تا سقف هشت کشتی‌گیر در هر وزن، به صورت تک حذفی برگزار می‌شود، ضمن اینکه پس از تعیین نفرات سوم و پنجم مشترک، رقابتی میان نفرات سوم مشترک برای تعیین رتبه‌های سوم و چهارم به انجام خواهد رسید.

حلوایی افزود: وزن‌کشی اوزان 50، 60، 74 و 96 کیلوگرم به عنوان چهار وزن روز نخست کشتی فرنگی روز بیست و چهارم مهر ماه انجام می‌شود و چهار وزن دیگر یعنی 55، 66، 84 و 120 کیلوگرم نیز در روز دوم وزن‌کشی می‌کنند و رقابت‌های کشتی آزاد نیز از روز بیست و هشتم مهر ماه آغاز می‌شود و قم در کشتی آزاد چهار سهمیه و در کشتی فرنگی هشت سهمیه دارد، ضمن اینکه در کشتی آزاد یک مربی و در کشتی فرنگی دو مربی سهمیه داریم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfytdj.w6d0jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما