يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 43785
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس هیأت‌ کشتی استان قم:

نخبه‌های کشتی قم با اجرای طرح استعدادیابی شناسایی می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیأت‌ کشتی استان قم گفت: با اجرای طرح جامع استعدادیابی کشتی در مدارس و باشگاه‌های ورزشی فعال قم برای شناسایی استعدادهای این رشته تلاش می‌کنیم.
نخبه‌های کشتی قم با اجرای طرح استعدادیابی شناسایی می‌شوند
به گزارش قم نیوز، محسن حلوایی  اظهار کرد: اجرای طرح استعدادیابی با هدف کمک به شناسایی ورزشکاران مستعد و استعدادهای نخبه هر دو رشته آزاد و فرنگی کشتی و بر اساس آمایش منطقه جغرافیایی در استان قم به انجام خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه کشتی قم در سال آینده میلادی نیز قطعا چند کشتی‌گیر در تیم‌های ملی ایران خواهد داشت، در ادامه بیان کرد: با مربیان باشگاه‌های فعال کشتی قم در زمینه طرح شناسایی استعدادها، ارزیابی سلامت جسمانی افراد شرکت‌کننده در این طرح و در نهایت ارائه یک برنامه مدون بر اساس یافته‌های دقیق علمی، به منظور هدایت ورزشکاران به سمت و سوی این رشته ورزشی جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم.

رئیس هیأت‌ کشتی استان قم بیان کرد: به لطف خدا در یک دهه اخیر با اجرای این طرح توفیقات زیادی به دست آورده‌ایم و هر ساله در تیم‌های ملی نماینده داشته‌ایم، امسال نیز امیدواریم با یاری باشگاه‌ها و مربیان کشتی قم بتوانیم کار شناسایی و آموزش را به شکل فراگیر در برنامه‌های خود داشته باشیم.

وی تصریح کرد: استعدادیابی میدانی و قرار گرفتن ورزشکاران در جریان رقابت‌های ورزشی عامل مهمی در افزایش تنوع و تعداد مدال‌‌های کسب شده توسط قهرمانان استان در رقابت‌های مختلف داخلی و همچنین میادین برون‌مرزی نظیر رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی محسوب می‌شود.

حلوایی خاطرنشان کرد: طرح استعدادیابی که هیأت‌ کشتی استان قم آن را در دستور کار خود دارد به استعدادیابی دانش‌آموزان اختصاص دارد و دانش‌آموزان از نظر پزشکی و شرایط فیزیکی ارزیابی می‌شوند تا در صورت تایید، در رشته کشتی زیر نظر مربیان با دانش کشتی قم به آموزش و فعالیت حرفه‌ای بپردازند.

وی تاکید کرد: استان قم برای اجرای این طرح یکی از استان‌های شاخص کشور به شمار می‌رود زیرا هم دارای نیروی انسانی مستعد هستیم و هم اینکه خوشبختانه کشتی قم از امکانات سخت‌افزاری مناسب برخوردار است و به همین دلیل در سال‌های همواره در مسیر پیشرفت قرار داشته است.

رئیس هیأت‌ کشتی استان قم خاطرنشان کرد:‌ نفرات منتخب در این طرح استعدادیابی، در باشگاه‌هایی که برای اجرای طرح در نظر گرفته شده و مجهز شده‌اند، تمرینات ابتدایی و پایه کشتی را زیر نظر مربیانی برخوردار از علم ورزش و تجربه فرا خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه افراد برگزیده در این طرح از پرداخت شهریه برای مدت زمان مشخص معاف هستند، بیان کرد: باشگاه شهید بیطرفان واقع در خیابان امام‌زاده ابراهیم، خیابان هشت متری لوله یکی از این باشگاه‌ها برای اجرای طرح استعدادیابی کشتی در قم محسوب می‌شود.

حلوایی یاد آور شد: باشگاه کشتی تختی واقع در منطقه دورشهر، باشگاه کشتی فجر واقع در مجموعه ورزشی جوادالائمه منطقه نیروگاه و باشگاه کشتی مریم واقع در کوچه شماره 15 منطقه شهید دل‌آذر از جمله مراکز در نظر گرفته شده برای اجرا طرح استعدادیابی کشتی قم به شمار می‌روند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgnu9t.ak9w74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما