چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 42724
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

خريداري ۱۰۰ باكس ويژه پسماندهاي ساختماني

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم گفت: در راستاي كنترل و نظارت بر جابجايي پسماندهاي ساختماني و جلوگيري از تخريب جلوه و منظر شهري، ناوگان ويژه انتقال پسماندهاي عمراني در شهر فعال شده و ۱۰۰ باكس نيز براي ذخيره‌سازي پسماند خريداري شده است.
خريداري ۱۰۰ باكس ويژه پسماندهاي ساختماني
به گزارش قم نیوز، سيدعبدالله ميرابراهيمي با اشاره به وضعيت جمع‌آوري و ساماندهي پسماندهاي عمراني و ساختماني شهر، اظهار كرد: هر پروژه ساختماني كه در شهر شروع مي شود ابتدا گودبرداري مي شود كه نخاله عمده حاصل از اين كار با ماشين هاي سنگين جابجا مي شود.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم  به قانون اشاره كرد و گفت : هر مالكي كه بخواهد نخاله عمده ساختماني جابجا كرده و تخليه كند بايد مجوزهاي لازم را اخذ كرده و ميزان و محل تخليه را مشخص كند تا از تخليه نخاله هاي ساختماني در مكان‌هاي غيرمجاز جلوگيري شود.

ميرابراهيمي با بيان اينكه بخشي از پسماندهاي ساختماني و عمراني به صورت جزئي بوده و در مراحل انتهايي كار به صورت مقطعي جمع‌آوري مي ‌شوند، گفت: وقتي اسكلت ساختمان‌ها به پايان مي رسد و پروژه در مرحله نازك كاري و تعميرات قرار مي گيرد عموما پسماندهاي جزء نيز وجود دارد و معمولا كنار پروژه ها تخيليه مي شود تا به اندازه كافي براي جابجايي برسد.

وي با تاكيد بر اينكه امكان جلوگيري از توليد پسماندهاي جزئي ساختماني وجود ندارد و بايد فكري براي ساماندهي آنها شود، گفت: تخليه نخاله در مقابل ساختمان‌ها عموما موجب نازيبايي و افزايش خدمات نظافت شهري و عدم رضايتمندي شهروندان و از بين رفتن فضاهاي عمومي مي شود.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم ادامه داد: به همين منظور ناوگاني تعريف شده كه شهرونداني كه نياز به ذخيره سازي نخاله و جابجايي آن داشته باشند براساس دستورالعمل وزارت كشور مي توانند با شماره پنج رقمي ۳۱۱۸۳ تماس بگيرند تا ناوگان سازمان باكس ويژه ذخيره پسماند را در مقابل ساختمان‌ آنها مستقر كند.

ميرابراهيمي با بيان اينكه با مصوبه شوراي شهر هزينه خدمات پسماندهاي ساختماني براي هر باكس حدود ۳۰ هزار تومان است، افزود: هزينه‌اي كه تعيين شده كمتر از هزينه هاي جاري عمومي در پروژه ها كه مالكين بايد براي جمع‌آوري و انتقال پسماندها كنند، است.

وي گفت: در حال حاضر ۱۰۰ باكس خريداري شده و به علاقمندان خدمات رساني مي شود و دو ناوگان هم وظيفه انتقال پسماندها را بر عهده دارند.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با تاكيد بر ضرورت ايجاد الزامات و مشوق‌هايي براي استفاده تمام مالكين و مديران پروژه‌هاي ساختماني از باكس‌هاي ويژه مديريت پسماند عمراني، تصريح كرد: سعي داريم براي توسعه اقدامات اين بخش مصوبه‌اي از شوراي شهر بگيريم چرا كه مشكل شهر، پسماند جزء عمراني است و با اين كار نظارت بهتري هم بر روند فعاليت هاي عمراني و مكان تخليه نخاله ها خواهد بود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdci5ya5.t1arr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما