جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 42781
منبع : خبرگزاری مهر
در ۱۰ ماه گذشته انجام شد؛

حضور زائران ۵۲ کشور در مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه تنوع حضور مخاطبان در این مسجد بسیار است، گفت: در ۱۰ ماه گذشته زائرانی از ۵۲ کشور به صورت کاروانی در مسجد جمکران حضور یافته‌اند.
حضور زائران ۵۲ کشور در مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام‌ عباس ابراهیمی در نخستین نشست تخصصی کمیته زیارت که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: مقوله زیارت یک موضوع فرهنگی است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی بیشتری صورت بگیرد.

وی گفت: زیارت یک ظرفیت عظیمی است که می‌تواند محور گردشگری قرار گیرد و باید بتوان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: تنوع حضور مخاطبان در مسجد مقدس جمکران بسیار است و در ۱۰ ماه گذشته ۵۲ کشور به‌صورت کاروانی و گروهی در مسجد مقدس جمکران حضور یافته‌اند.

وی به احکامی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای تولیت‌های اماکن مقدس صادر شده اشاره کرد و گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که شاهد حضور بیشتر مردم در این اماکن باشیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه دغدغه‌ها باید در پیوست فرهنگی باشد، افزود: توجه جدی باید در خصوص فضای این اماکن مقدس صورت بگیرد و نباید نگاه اقتصادی در این امور داشت. برای نمونه بلواری می‌سازند که از ابتدا نگاه‌شان اقتصادی و تجاری بوده است.

وی تصریح کرد: بقاع متبرکه به‌تنهایی و بدون پشتوانه حاکمیت و حمایت‌های مردمی نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران برخورداری از ظرفیت جامعه‌المصطفی را در این امر بسیار مؤثر دانست و گفت: باید مسئولان توجه جدی به تقویت بعد مردمی زیارت داشته باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb8zba.rhb5wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما