سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 43178
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد

ایجاد 125 شغل جدید در 23 واحد صنعتی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ارائه تسهیلات رونق تولید به 23 واحد صنعتی از تعطیلی برخی واحدها جلوگیری کرده و در مجموع ایجاد 125 شغل جدید را به دنبال داشته است.
ایجاد 125 شغل جدید در 23 واحد صنعتی
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری عصر امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه تاکنون 73 واحد صنعتی و 91 واحد کشاورزی از تسهیلات رونق تولید استفاده کرده‌اند، اظهار کرد: تاکنون بانک صنعت و معدن 376 میلیارد ریال، بانک ملت 256 میلیارد ریال و بانک ملی 152 میلیارد ریال در این راستا پرداخت داشته اند.

وی اضافه کرد: برای افزایش استقبال واحدهای تولیدی و صنعتی از تسهیلات رونق تولید باید شرایط مطلوب‌تری برای دریافت وثیقه از واحدهای تولیدی درنظر گرفته شود و بانک‌ها از وثیقه‌های ترکیبی نیز استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم جابجایی تسهیلات جدید واحدهای تولیدی با معوقات آنها را خلاف قانون دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی نسبت به این امر نظارت‌های لازم را دنبال می‌کنند چراکه با بی‌توجهی نسبت به قانون نقدینگی پیش‌بینی شده نمی‌تواند برای واحدها نتیجه‌بخش باشد.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از وضعیت 23 واحد صنعتی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید مطرح کرد: این تسهیلات از تعطیلی برخی واحدها جلوگیری کرده و سبب رفع مشکل خرید مواد اولیه در برخی دیگر از واحدها شده است و در مجموع ایجاد 125 شغل جدید را به دنبال داشته است.

ذاکری با بیان اینکه بانک‌ها از پرداخت تسهیلات جواز تاسیس برای واحدهای صنعتی جدید استقبال نکرده‌اند، گفت: تاکنون از 107 واحد دارای 60 درصد پیشرفت فقط هفت مورد توسط بانک‌ها مورد تایید قرار گرفته است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc4sq0.2bq1m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما