جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 43258
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

کتاب «کارکردها و جاذبه‌های دین وحیانی» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از انتشار کتاب «کارکردها و جاذبه‌های دین وحیانی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «کارکردها و جاذبه‌های دین وحیانی» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به انتشار کتاب «کارکردها و جاذبه‌های دین وحیانی» اظهار کرد: این کتاب شامل مقالات گروهی از نویسندگان و فرهیختگانی است که در همایشی مقالات آنها مطرح شده بود.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب در قالب مبحث کلامی است و به سؤالاتی در آن پاسخ داده می‌شود و متکلمان مسلمان در ذیل عناوین مانند فواید بعثت پیامبران و آثار دین و ایمان به تبیین موضوعات مهمی پرداختند.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: امروزه علوم انسانی به رشد و بالندگی درخوری رسیده و درصدد برطرف کردن بسیاری از نیازهای فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه علم جامعه‌شناسی و اقتصاد ادعاهای خاص خود را دارد، گفت: علم روانشناسی مدعی است که می‌تواند مشکلات فردی انسان‌ها را از طریق روان درمانی برطرف کند و علم اقتصاد نیز مدعی است که در اداره اقتصادی بشر توانایی دارد.

روحانی خاطرنشان کرد: در این کتاب به کارکردهای علوم انسانی در قالب روانشناسی، جامعه‌شناسی، مدیریت و سیاست پرداخته شده و اینکه اگر بشر امروزی با عقل خود قادر به برطرف کردن نیازهای فردی و اجتماعی خود بود، چه نیازی به دین است.

وی عنوان کرد:‌ اینکه دین چه خدمتی می‌تواند به بشر کند و فردی که ایمان و اعتقادات دینی دارد، در مقایسه با کسی که فاقد ایمان و اعتقادات است، چه فواید دنیوی بیش از آنچه فرد فاقد ایمان باشد، نصیبش می‌شود در این کتاب تبیین شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ضمن طرح سؤالاتی در زمینه موضوع کتاب گفت: آیا کارکردهای دین به اندازه‌ای است که کسی که از دستاوردهای عظیم بشری برخوردار است، دوباره احساس نیاز به دین داشته باشد، اگر چنین است چه نقش و جایگاهی برای دین باقی می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد:‌ آیا دین برای تأمین امنیت اجتماعی جامعه کارکردی دارد، آیا در حوزه اقتصاد دین الگوی اقتصادی ویژه‌ای ارائه داده و آیا دین وحیانی در حوزه سیاست برای چگونگی تعامل با دولت‌های زورگو راهکاری پیشنهاد داده است.

روحانی با اشاره به اعتقاد نویسندگان این کتاب گفت: این افراد معتقد هستند کارکردها و جاذبه‌هایی برای دین وحیانی موجود است که در تمام زمینه ها و عرصه‌های گوناگون حیات بشری دارای پیامی است و تبیین و تحلیل کارکردهای دین وحیانی بر اساس منابع غنی اسلام در هدایت جوامع بشری و برای برطرف کردن دغدغه آن نقش برجسته‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: کارکردهای ذاتی و عرضی دین، کارکردهای نبوت، دین و ضمانت اجرای اخلاق، دین وحیانی و عرفان‌های دروغین، اسلام یگانه منبع شناخت انسان کامل، امام علی(ع) و معنای زندگی، دین و برطرف کردن احساس تنهایی و کارکردها و فواید دنیوی پیوند با خویشان از بخش‌های این کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عزت نفس در کودکان، علل و پیامدهای کاهش عزت نفس و راهکارهای افزایش آن از دیدگاه اسلام و روانشناسی، بررسی قساوت قلب بر پایه منابع اسلامی و جایگاه‌شناسی آن در اختلال‌های شخصیت، کج‌روی و ساز و کارهای کنترلی دین، بررسی سیستم کنترلی اثربخش از نگاه امام علی(ع) با تأکید بر برنامه‌های ایشان در نهج البلاغه، تبیین خوش‌بینانه مرگ از نگاه دین و دین و رسانه را از موضوعات دیگر مقالات این کتاب ذکر کرد.

کتاب کارکردها و جاذبه‌های دین وحیانی با قیمت 33 هزار تومان به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbw5ba.rhbfspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما