دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : 4347
رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت خبر داد:

گسترش فعالیت کتابسرای کودک حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: رییس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) از گسترش فعالیت کتابسرای کودک این مرکز در راستای ترویج فرهنگ سازی و مطالعه کتاب خبر داد.
گسترش فعالیت کتابسرای کودک حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی به تشریح فعالیت‌های اداره امور کودک مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم فرهنگ سازی و بستر آفرینی مطالعه کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی، "کتابسرای کودک" مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر از تیرماه سال جاری آغاز به کار کرد.

وی افزود: کتابسرای کودک با هدف ایجاد برنامه‌های مفید با بهره گیری از عنصر کتاب و مطالعه کتاب‌های دینی و علمی توسط کودکان، مانند قصه‌های زندگی معصومین و بزرگان دین در فضای معنوی حرم مطهر و پیدا کردن الگوی شخصیتی مطلوب با مطالعه کتاب تشکیل شد.

حسینی بیان داشت: از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتابسرای کودک می‌توان به کارشناس‌های آشنا در امر کتاب برای تعیین کتاب‌های مفید و متناسب با سن کودک، ایجاد محیط مطالعه جداگانه برای کودکان دختر و پسر و ارائه انواع کتاب‌های مفید و متنوع در موضوعات مختلف اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های ایستگاه نقاشی اشاره کرد و ابراز داشت: ایستگاه نقاشی برنامه شاد و مفرحی برای کودکان است که در کنار سایر برنامه‌های آموزشی اداره کودک مرکز قرآن و حدیث اجرا می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: تخلیه هیجانات فکری، درونی، خانوادگی کودک از طریق نقاشی، قادر ساختن کودک به ابراز احساسات شخصیت درونی خود، پرورش استعداد خلاقیت هنری و خیال پردازی کودک و پیوند دادن کودک با احساسات درونی خود از جمله اهداف برپایی این ایستگاه نقاشی است.

وی اضافه کرد: الگو‌هایی با مفاهیم دینی و آموزه‌های اسلامی و الگو‌ها و نماد‌های مناسبتی و ویژه از شعائر دینی نیز با نظارت دقیق کارشناسی تهیه و در اختیار کودکان قرار داده می‌شود.

رییس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیها السلام درباره شیوه برگزاری ایستگاه نقاشی تصریح کرد: برنامه‌های این ایستگاه در محیطی زیبا و با طراحی کودکانه، در غرفه‌های جداگانه با قرار دادن الگوهایی از نماد‌های مذهبی و اجتماعی، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.xexfuqetasfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما