يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 43558
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

بازديد اعضاي كميسيون امور زيربنايي شوراي شهر از پروژه ايستگاه مترو مطهري

قم نيوز : قم نیوز: اعضاي كميسيون امور زيربنايي شوراي اسلامي شهر قم از پروژه ايستگاه مترو ميدان مطهري بازديد كردند.
بازديد اعضاي كميسيون امور زيربنايي شوراي شهر از پروژه ايستگاه مترو مطهري
به گزارش قم نیوز،  اعضاي كميسيون زيربنايي شوراي اسلامي شهر قم ظهر امروز با حضور در محل اجراي ايستگاه مترو ميدان مطهري روند تكميل اين ايستگاه در بخش‌هاي زيرزميني را مورد بررسي قرار دادند.

عمليات اجرايي اين ايستگاه‌ اواسط تابستان امسال آغاز شده بود و به دليل اجراي همين پروژه مدتي محدوديت ترافيكي شديدي در محدوده ميدان مطهري براي اجراي دال نخست ايستگاه ايجاد شده بود كه به سرعت با تكميل سقف اول، سطح ميدان بازگشايي و در اختيار مردم قرار گرفت.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم در اين بازديد با بيان اينكه در فاز نخست خط A مترو ۶ ايستگاه وجود دارد بيان كرد: طبق برنامه اوليه مقرر شده كه بخشي از اين ايستگاه‌ها به طور كامل تكميل و در اختيار قرار گيرد و مابقي با توجه به پيشرفت كلي پروژه به صورت مرحله‌اي تكميل شود.

عليرضا قاري قرآن با تاكيد بر اينكه به جز يك ايستگاه مراحل اجرايي تمام ايستگاه‌هاي فاز نخست آغاز شده است، افزود: اميد داريم طبق زمان بندي انجام شده اقدامات اجرايي سازه ايستگاه‌ها را تكميل كرده و بستر تجهيز ايستگاه‌ها و آغاز فعاليت خط مترو را فراهم كنيم.

مصطفي سعادت طلب رئيس كميسيون زيربنايي شوراي اسلامي شهر قم نيز در اين بازديد با اذعان به اينكه شهرداري در پروژه مترو طبق برنامه زمان بندي پيشرفت قابل قبولي داشته است اظهار كرد: طبق برنامه اعلام شده قرار است طي ۲۲ ماه آينده فاز نخست مترو از ايستگاه قلعه كامكار تا ميدان مطهري به بهره برداري رسيده و در اختيار مردم قرار گيرد.

خط نخست مترو قم جنوب غربي اين شهر از مسجد مقدس جمكران را به شمال شرقي يعني ايستگاه قلعه كامكار متصل مي‌كند كه در آن اجراي ۱۴ ايستگاه مجموعاً به طول قريب به ۱۵ كيلومتر پيش بيني شده است.

حفاري مكانيزه اين تونل در مراحل نهايي قرار داشته و ۹ كيلومتر حفاري صورت گرفته است و اجراي ايستگاه‌هاي فاز نخست به طول پنج كيلومتر از ايستگاه قلعه كامكار تا مطهري در حال حاضر در دستور كار شهرداري قم است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcevn8e.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما