سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 43613
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

فاينانس خط دو مترو قم با چين در مراحل نهايي است

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: اگر مشكلات و هماهنگي ها صورت بگيرد خط دوم نيز با فاينانس چين فاز وارد اجرايي شده و اقدامات خوبي در اين بخش صورت خواهد گرفت.
فاينانس خط دو مترو قم با چين در مراحل نهايي است
به گزارش قم نیوز،  دكتر سقائيان نژاد با بيان اينكه دو خط مترو در قم تعريف شده است، اظهار كرد: خط A مترو قم به طول قريب به ۱۴ كيلومتر تعريف شده كه از ايستگاه قلعه كامكار به سمت ايستگاه مسجد مقدس جمكران است.

شهردار قم با اشاره به جزئيات خط B مترو قم نيز گفت: خط دوم مترو قم هم به صورت تلفيقي با پروژه منوريل اجرا شده و مسيري در حدود ۲۰ كيلومتر در اين شهر از شهرك پرديسان تا شهرك فرهنگيان را پوشش خواهد داد.

سقائيان نژاد با بيان اينكه فاز اول پروژه مترو خط اول قريب به پنج كيلومتر است، افزود: حفاري اين قسمت پروژه تكميل شده و در حال احداث ايستگاه ها و تامين شرايط لازم براي تجهيز هستيم.

وي با بيان اينكه سعي داريم در افق ۹۶ پروژه فاز نخست مترو را به بهره برداري برسانيم، ادامه داد: بحث فاينانس تامين واگن هاي اين بخش مترو با روسيه در حال انجام است.

شهردار قم اضافه كرد: قرار شده تا پايان سال سه رام قطار به شهرداري تحويل شده و مابقي نيز به مرور تحويل شود.

سقائيان نژاد با بيان اينكه فاينانس خط دوم مترو نيز با سفر وزير اقتصاد به چين در اين كشور انجام خواهد شد، افزود: اگر مشكلات و هماهنگي ها صورت بگيرد خط دوم نيز وارد فاز اجرايي شده و اقدامات خوبي در اين بخش صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgw39t.ak9wq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما