دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : 4365
در گروه پنجم مرحله مقدماتی؛

حریفان قم در بسکتبال جام خلیج فارس مشخص شدند

قم نيوز : قم نيوز: حریفان تیم بسکتبال قم در مسابقات قهرمانی بسکتبال دهه فجر کشور جام خلیج فارس مشخص شدند.
حریفان قم در بسکتبال جام خلیج فارس مشخص شدند
به گزارش قم نيوز، رقابت‌های بسکتبال جام خلیج فارس مهم‌ترین برنامه فدراسیون بسکتبال در دهه مبارک فجر امسال و گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است که با شرکت مدعیان در گروه‌های مختلف برگزار می‌شود.

برای همین منظور جلسه قرعه کشی و نحوه برگزاری مسابقات دهه مبارکه فجر با عنوان جام خلیج همیشه فارس در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد و تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.

این در حالی است که نخستین دوره رقابت‌های بسکتبال دهه فجر جام خلیج فارس، با حضور ۲۰ تیم شرکت کننده در مرحله مقدماتی در پنج گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و تیم‌های مدعی از نوزدهم تا بیست و یکم بهمن ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

بر این اساس بسکتبالیست‌های قمی که یکی از تیم‌های مدعی شرکت کننده در این دوره از پیکارها محسوب می‌شوند، در گروه چهارم مرحله مقدماتی با تیم‌های چهار محال و بختیاری، تهران و مرکزی همگروه شده‌ است.

فدراسیون بسکتبال علاوه بر قرعه کشی این رقابت‌ها، میزبان بازی‌های نخستین دوره مسابقات بسکتبال گرامیداشت دهه فجر جام خلیج فارس را مشخص کرد که بر اساس آن بازی‌های گروه پنجم که تیم بسکتبال قم در آن قرار دارد در استان مرکزی و شهر اراک برگزار می‌شود.

همچنین در گروه نخست این دوره از رقابت‌ها تیم‌های بسکتبال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و البرز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که با توجه به مشخص شدن میزبان رقابت‌ها، تیم گیلان از رقبای خود در این گروه پذیرایی می‌کند.

در گروه دوم مرحله مقدماتی بسکتبال جام خلیج فارس کشور، تیم‌های بسکتبال مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی برای کسب جواز صعود به مرحله بعد پیکار می‌کنند که دیدارهای این گروه به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

در گروه سوم این دوره از پیکارها نیز تیم‌های بسکتبال مردان استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان و لرستان در یک گروه قرار گرفته‌اند که هیئت بسکتبال استان همدان میزبانی بازی‌های این گروه را برای مشخص شدن دو تیم صعود کننده به مرحله بعد بر عهده گرفت.

در گروه چهارم مسابقات بسکتبال گرامیداشت دهه مبارک فجر جام خلیج فارس نیز تیم‌های بسکتبال فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان برای صعود به مرحله بعد با یکدیگر به میزبانی هیئت بسکتبال استان قزوین با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

تیم بسکتبال قم در حالی در مسابقات جام خلیج فارس شرکت می‌کند که در حال حاضر تیم بسکتبال جهش ترابری به عنوان نماینده قم و با در اختیار داشتن بازیکنان بومی در لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور حضور دارد و هم اکنون نیز با کسب ۲۲ امتیاز در مکان دوازدهم جدول رده بندی لیگ برتر باشگاه‌های کشور جای گرفته است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.mexfuqetisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما