شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 43759
منبع : پایگاه اطلاع رسانی مسجد مقدس جمکران
دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در موکب جمکران:

راهپیمایی اربعین بدون رویکرد سیاسی فاقد ارزش است

قم نيوز : قم نیوز: دبیرکمیسیون سیاسی و امور بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی بدون رویکرد سیاسی و اندیشه‌های اسلامی فاقد ارزش است باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی شور حسینی را به شعور حسینی تبدیل کنیم.
راهپیمایی اربعین بدون رویکرد سیاسی فاقد ارزش است
به گزارش قم نیوز، احمدرضا روح الله زاد در حاشیه بازدید از موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر نجف به کربلای معلی اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که امسال به ما توفیق داد تا برای نخستین بار در مراسم اربعین حسینی با همکاری مسجد مقدس جمکران حضور پیدا کنیم.

این کارشناس مسائل خاورمیانه و فلسطین افزود: با توجه به اهمیت و جهانی بودن این راهپیمایی عظیم و فرصت طلایی که وجود داشت بر آن شدیم تا برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی را به منظور آگاهی بخشی درباره موضوع فلسطین داشته باشیم، بنا بر این در مسیر حرکت زائران درصدد بودیم با جوانانی که احساس می‌کردیم دارای ظرفیت انتقال پیام مظلومیت ملت فلسطین هستند، گفت‌وگو کرده و با بیان آخرین تحولات منطقه آنان را با برنامه‌های استکبار جهانی در خاورمیانه آشنا کنیم.

وی ادامه داد: در این راهپیمایی عظیم مردمی ما به دنبال کسانی هستیم که ظرفیت بیان و گفت‌وگو را دارند تا این پیام مظلومیت را بگیرند و خود در بین سایر زائران سیدالشهداء(ع) نشر دهند و برای فلسطین و جبهه مقاومت یارگیری کنند.

روح‌الله زاد با بیان اینکه ما اهدافی را برای حضور در این مسیر داریم، بیان کرد: با توجه به احادیث و روایات زیادی که تاکید دارند دعای مومنین در زیر قبه امام حسین(ع) به اجابت می‌رسد، خواستار دعای زائران در زیر قبه مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) برای آزادی فلسطین هستیم.

دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: قیام امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر بود، یزید منکر بزرگ آن زمان بود و حضرت در مقابل این منکر زمان قیام کرد و فرمود «هرگز چون منی با چون یزیدی بیعت نمی‌کنم» و این پیام جاودانه حضرت سیدالشهدا(ع) برای همه نسل‌ها است تا یزیدیان زمان خود را بشناسند و در مقابل آنان قیام کرده و در تحقق حق و عدالت بکوشند.

روح الله زاد ادامه داد: امروز یزید زنده نیست اما یزدیان زمان هستند و آمریکا منکر بزرگ عالم و رژیم کودک کش صهیونیستی هم منکر بزرگ منطقه است، بنابراین قیام در برابر این منکران حرکتی حسینی و زینبی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در برابر جبهه استکبار و استعمار ایستادگی کرد و باید در صحنه بود، حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی بدون رویکرد سیاسی و اندیشه‌های اسلامی فاقد ارزش است باید تلاش کنیم با فرهنگ سازی شور حسینی را به شعور حسینی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchwqnk.23nxmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما