شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 43739
منبع : پایگاه اطلاع رسانی مسجد مقدس جمکران
عضو هیات رئیسه مجلس در موکب مسجد جمکران:

ماندگاری دستگاه عظیم امام حسین(ع) به مردمی بودن آن است/ دولت‌های ایران و عراق زیرساخت‌های تسهیل حضور زائران را فراهم کنند

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ماندگاری دستگاه عظیم امام حسین(ع) به مردمی ماندن آن بستگی دارد ولی دولت‌های عراق و ایران باید زیرساخت‌های لازم را برای حضور این جمعیت میلیونی فراهم کنند.
ماندگاری دستگاه عظیم امام حسین(ع) به مردمی بودن آن است/ دولت‌های ایران و عراق زیرساخت‌های تسهیل حضور زائران را فراهم کنند
به گزارش قم نیوز،  احمد امیرآبادی فراهانی عصر دیروز در حاشیه حضور در موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی با اشاره به حضور بی‌نظیر عزاداران حسینی در پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: غیر از عشق به امام حسین(ع) هیچ نیروی نمی‌تواند انسان را به این سمت و سو بکشاند، پیاده‌روی اربعین بزرگترین همایش دنیاست و در طول چند روز برگزاری مراسم می‌بینیم حتی یک نقطه از مسیر 80 کیلومتری نجف به کربلا خالی از جمعیت نیست و عاشقان حسینی به صورت پیوسته در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌های غربی تلاش در سانسور حرکت این جمعیت میلیونی دارند ولی هیچگاه نمی‌توانند به این هدف خود برسند و کسی نمی‌تواند این علم را پایین بیاورد و سال به سال بر عظمت و شکوه این مراسم افزوده خواهد شد. این حضور میلیونی قطعا زمینه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرچم امام حسین(ع) پرچم آزادگی، مبارزه با طاغوت و برقراری عدالت است گفت: حضور بیش از 20 میلیون نفر در این مراسم شگفت انگیز است و هیچ دولت و حکومتی نمی‌تواند چنین جمعیتی را دور هم جمع کند.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه تنها کسی که بعد از امام حسین(ع) توانست مسیر و اهداف ایشان را دنبال کند و مردم نیز به وی اقبال نشان دادند حضرت امام(ره) بود، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران تداوم انقلاب عاشورای امام حسین(ع) است. چون برگرفته از آن مکتب است و لذا باید قدر این انقلاب و قدر وجود رهبری بصیر، آگاه، دانا و با تدبیری که هر چه جلو می‌رویم بیش از قبل به درایت و آینده‌نگری ایشان پی می‌بریم را بدانیم.

وی ادامه داد: ماندگاری دستگاه عظیم امام حسین(ع) به مردمی ماندن آن بستگی دارد ولی دولت‌های عراق و ایران باید زیرساخت‌های لازم را برای حضور این جمعیت میلیونی فراهم کنند. پیشنهاد بنده در مجلس این است که در کمیسیون تلفیق برنامه ششم حتما حکمی بیاوریم و دولت را مکلف کنیم زیرساخت‌ها لازم را برای تسهیل حضور مردم فراهم کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو دولت عراق و ایران تنها حکومت‌های علوی در دنیا هستند، تصریح کرد: این دو دولت باید به کمک هم زیرساخت‌های لازم برای حضور موکب‌ها و مردم در مراسم اربعین را مانند تامین زمین، آب، برق، گاز و سیستم حمل و نقل را فراهم کنند چرا که هر سال بر تعداد این جمعیت افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق آمارهای اعلام شده امسال زائران ایرانی بیش از دو برابر نسبت به سال گذشته به این مراسم آمده‌اند، خاطرنشان کرد: دولت‌ها حمایت لازم را چه در بحث حمل و نقل و چه در حضور و چه برگشت و فراهم کردن امکانات لازم در پایانه‌های مرزی مانند پارکینگ و امکانات حداقلی برای اسکان موقت زائر در صورت شلوغی مرز را فراهم کنند تا مردم بتوانند با سهولت در این همایش عظیم شرکت کنند.

امیرآبادی در پایان از خدمات ارائه شده توسط موکب مسجد مقدس جمکران به زائران حسینی تقدیر کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcf1edj.w6dmmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما