يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 43780
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم:

19 هزار کارگر ساختمانی در استان قم بیمه شدند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیأت مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم گفت: 19 هزار تن از کارگران ساختمانی استان بیمه تامین اجتماعی هستند.
19 هزار کارگر ساختمانی در استان قم بیمه شدند
به گزارش قم نیوز،  عباس شیری دیشب در نشست خبری با اصحاب رسانه که در کانون کارگران استان برگزار شد، با اشاره بیمه شدن کارگران ساختمانی در استان اظهار کرد: 21 هزار کارگر ساختمانی در سطح استان قم کارت مهارت را دریافت کردند و 19 هزار تن از این کارگران هم بیمه تامین اجتماعی هستند، قول می‌دهیم که بقیه این افراد هم تا آخر سال بیمه شوند.

وی ادامه داد: از میان کارگران ساختمانی که در سطح میدان‌ها حضور دارند، برای کانون کارگران ساختمانی ثبت نام کردیم که 600 نفر از آن‌ها در این کانون عضو شدند، این افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و گرفتن کارت مهارت، زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

عضو هیأت مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم افزود: طی سال‌های گذشته آمار حوادث کار در سطح استان بالا بود و قم در گذشته رتبه اول یا دوم حوادث کار را در کشور داشت، اما اکنون با انجام اقداماتی رتبه استان قم در این زمینه به 12 رسیده است.

شیری با اشاره به کاهش حوادث کار در سطح استان قم گفت: کانون کارگران ساختمانی به کمک بازرسان اداره کار رفت تا از کارگاه‌های ساختمانی در سطح استان بازدید صورت بگیرد، همین اقدام موجب کاهش حوادث کار در سطح قم شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کارگران بی توجهی کارفرمایان به مساله بهداشت حرفه ای است و این مساله مرگ خاموش کارگران را به دنبال دارد، قوانینی در این زمینه وجود دارد، اما در اجرای قوانین بهداشت حرفه ای در سطح کشور مشکل داریم.

عضو هیأت مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم افزود: اگر تشکل‌های کارگری در سطح کشور وجود نداشتند، حتی یک کارگر هم بیمه نمی‌شد، 50 درصد حوادث کار در ساختمان‌ها رخ می‌دهد و سعی داریم که این حوادث را در ساختمان‌های استان قم بیشتر کاهش بدهیم.

شیری با اشاره به ضرورت آموزش کارگران گفت: باید آموزش‌ها برای کارگران اجباری شود، تلاش کردیم که برنامه آموزشی را به صورت گسترده برای کارگران ساختمانی در سطح استان قم داشته باشیم تا آمار حوادث کار در ساختمان‌های استان کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbgzba.rhbfwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما