يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 44211
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس تشکل شرکت‌های بیمه قم مطرح کرد؛

ضریب نفوذ بیمه در قم از متوسط کشوری پایین‌تر است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس تشکل شرکت‌های بیمه‌ای قم با بیان اینکه فعالیت برخی از دفاتر بیمه‌ای غیر قانونی و بدون مجوز است، گفت: ضریب نفوذ بیمه در استان قم از متوسط کشوری پایین‌تر است.
ضریب نفوذ بیمه در قم از متوسط کشوری پایین‌تر است
به گزارش قم نیوز، علی قطبی رواندی در نشست مدیرن شرکت‌های بیمه استان با استاندار قم که شامگاه شنبه به مناسبت روز صنعت بیمه برگزار شد از حضور کمرنگ و میزان ناچیز بیمه در قم انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه بیمه در استان قم مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی بیمه می‌تواند به افزایش ضریب بیمه در میان شهروندان قمی منجر شود.

وابستگی پروژه‌های عمرانی استان به تهران

رئیس تشکل شرکت‌های بیمه استان قم با اعتراف به اینکه شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی در جذب بیمه عمر و زندگی موفق‌تر از شرکت‌های دولتی عمل کرده‌اند، گفت: درآمد بیمه استان در سال گذشته ۳۰۵ میلیارد تومان و خسارت پرداختی ۲۲۰ میلیارد تومان بوده و در استان قم نیز استقبال مردم در حال حاضر به سمت بیمه زندگی و عمر است.

قطبی با تأکید بر اینکه میان خدمات و مزایای بیمه بین شهرهای مختلف تفاوتی وجود ندارد، گفت: متأسفانه پروژه‌های عمرانی استان و حتی شرکت‌های صنعتی در تهران تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. در حالی که اگر پروژه‌ای آسیب ببیند اعلام خسارت در قم صورت می‌گیرد.

وی با اعلام وجود ۲۰ نمایندگی بیمه در استان قم افزود: مدیران استان باید در برخورد و مقاومت با شرکت‌های بیمه‌ای غیرمجاز و کلاهبردار به ما کمک کنند.

مدیر شرکت بیمه ایران در استان قم بر لزوم تقویت فرهنگ بیمه در میان شهروندان قمی تأکید کرد و گفت: حضور نماینده بیمه در شورای عالی ترافیک و مدیریت بحران می‌تواند جایگاهی حیاتی برای صنعت بیمه استان باز کند.

ضرورت توسعه بیمه عمر و سرمایه

رئیس تشکل شرکت‌های بیمه‌ای استان قم با اشاره به اینکه از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم نقش بیمه‌ها در حوادث طبیعی است، بیان کرد: صندوق بیمه حوادث همگانی در مجلس تصویب شده که این صندوق برای حوادث طبیعی است و برای آتش‌سوزی و سایر حوادث تعریف‌نشده است.

قطبی با اشاره به اینکه در کشورهای غربی ضریب نفوذ بیمه بین ۶ تا ۷ درصد است، گفت: این ضریب در کشور نزدیک به ۲ اما در قم کمتر از ۱.۵ است.

وی بر ضرورت همکاری رسانه‌های جمعی در فرهنگ‌سازی انواع بیمه‌ها تأکید کرد و افزود: توسعه بیمه عمر و سرمایه می‌تواند به رفاه و توسعه اجتماعی جامعه منجر شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb85ba.rhba8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما