دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 43823
منبع : خبرگزاری فارس
فرماندار قم مطرح کرد

ایجاد شناسنامه اشتغال برای هر روستا در قم/ فعالیت در زمینه جامعه عاری از اعتیاد

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم گفت: باید شناسنامه اشتغال برای هر روستا تهیه شود تا آمار بیکاری در روستاها کاهش پیدا کند.
ایجاد شناسنامه اشتغال برای هر روستا در قم/ فعالیت در زمینه جامعه عاری از اعتیاد
به گزارش قم نیوز،  رضا سیار ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه بخشدار سلفچگان که در سالن همایش بخشداری سلفچگان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین با اشاره به ویژگی‌های بخش سلفچگان اظهار کرد: عمده فعالیت سلفچگان کشاورزی و دامداری است، روستاهای پراکنده با ویژگی‌ خاص از نظر گویش و قومیت در این بخش وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این بخش مرکز راه‌های کشور است، شهرک صنعتی سلفچگان نیز یکی از محورهای اقتصادی مهم کشور محسوب می‌شود،‌ در زمینه حل معضل آلایندگی این بخش نیز جلسات زیادی برگزار شده است.

فرماندار قم با اشاره به مشکل فرودگاه قم گفت: استاندار قم دستور داده تا فرودگاه قم تعیین تکلیف شود تا از این ظرفیت بی‌بدیل استفاده گردد.

وی ضمن تقدیر از زحمات بخشدار سابق سلفچگان گفت: وی در تمام ساعات در زمینه خدمت‌رسانی فعالیت می‌کرد و آنچه در توان داشت درانجام وظیفه خود، نظارت بر امور و پیگیری خواسته‌های مردم در زمینه زیرساخت‌ها، خدمات عمرانی و بحث اشتغال دریغ نکرد.

سیار با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای مردم از مهم‌ترین خدمات است، ایجاد اشتغال به دلایلی که همه می‌دانیم در منطقه فرودگاه با چالش‌ها و معذوراتی مواجه است، در حالی که بخش‌ صنعتی و فرودگاه می‌توانند مشکل اشتغال منطقه را حل کنند.

وی ادامه داد:‌ در این بخش سال‌ها زمان نیاز دارد تا مردم خود را با شرایط جدید منطبق کنند و استعداد کار در بخش ‌صنعت، گردشگری و بین راهی را کسب کنند.

فرماندار قم اضافه کرد: آنچه با عنوان ظرفیت می‌توان پیگیری کرد، بخش کشاورزی، صنایع دستی،‌ مشاغل خانگی و کوچک و زودبازده در داخل روستاها است.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی متعدد را می‌توان با آموزش کوتاه‌مدت و زنجیره‌ای از تولید به مرحله‌ بهره‌وری رساند تا افراد در کنار همسرداری و خانه‌داری به تأمین درآمد و معیشت خانوار بپردازند، گفت: در این منطقه امکانات و ظرفیت در حوزه دامپروری و کشاورزی وجود دارد و از نظر عرضه در کنار بزرگراه و شاهراه واقع شده است.

فرماندار قم با تأکید بر ایجاد شناسنامه اشتغال برای هر روستا خاطرنشان کرد: بر این اساس مشخص می‌شود هر جوانی چه شغل پایداری دارد تا بتواند به امرار معاش بپردازد.

وی تصریح کرد: در زمینه موضوع آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و ‌مواد مخدر، نخستین وظیفه بخشدار، دستگاه‌های فرهنگی، اعضای شورای اسلامی هر روستا و دهیار رصد نفر به نفر است.

سیار با بیان اینکه آمار طلاق در روستاها پایین‌تر از شهر است، گفت: با وجود فضای مجازی و اجتماعی دهکده جهانی شکل گرفته، آسیب‌های شهرها را روستاها را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: اهل روستا باید همکاری و تعامل لازم را داشته باشند و کسانی که توزیع مواد مخدر دارند، معرفی کنند، زیرا این افراد مردم را به دام اعتیاد می‌اندازند، کلاس‌های آموزشی نیز باید در این زمینه برگزار شود تا جامعه پاک و عاری از اعتیاد داشته باشیم.

فرماندار قم گفت:‌ باید به اندازه‌ای در این راه گام برداشت که حتی یک معتاد در سطح جامعه وجود نداشته باشد و آمار اعتیاد به صفر برسد، این امر شدنی است زیرا مردم روستا معتقد و نسبت به مسائل اجتماعی حساس هستند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjtoex.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما