سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 4385

انقلاب اسلامی تنها متعلق به ملت ایران نیست

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها متعلق به ملت ایران نیست بلکه هر کجا کلمه طیبه "لا‌اله‌الاالله و محمدرسول‌الله" برده شود این انقلاب اسلامی متعلق به آنجاست.
انقلاب اسلامی تنها متعلق به ملت ایران نیست
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم گرامیداشت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که دوشنبه شب از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین خیابان چهارمردان قم برگزار شد، با تبریک ایام دهه مبارک فجر و ایام میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع)،‌ به تبیین تهدید‌های انقلاب اسلامی پرداخت و با اشاره به آیات سوره آل عمران اظهار داشت: گویی این آیات کریمه در زمان، عصر، شرایط و وضعیتی که ما در آن به سر می‌بریم نازل شده است.

وی استناد به آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) را همواره پایه اصلی سخنان خود دانست و گفت:‌ در آیات و روایات گزافه گویی و مبالغه گویی نیست و یک پیام حقیقی و روشن به مخاطب منتقل می‌کند.

امام جمعه قم با اشاره به گذشت ۳۳ سال از انقلاب اسلامی گفت: باید ببینیم سرمایه‌های انقلاب ما چه بوده است که این انقلاب را همچنان پابرجا، خدشه ناپذیر و دشمن شکن حفظ کرده است.

وی با اشاره به آیات سوره آل عمران گفت: در این آیات راه خدا، حضور سفیران و پیامبران الهی و مردمی مومن و با استقامت سه عنصر ماندگاری نهضت‌های انبیا الهی بوده است.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه در روز ۲۲ بهمن با حضور پرشور آحاد ملت در راهپیمایی این روز شکوه و عظمت خود را به رخ جهانیان خواهیم کشید، اظهار داشت: با حضور همه جانبه در این راهپیمایی به دنیا اعلام خواهیم کرد که انقلاب اسلامی و ملت ایران همچنان سرزنده هستند و پای حرکتی که ۳۳ سال پیش آغاز کرده‌اند همچنان ثابت قدم مانده‌اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تا کنون دو مرحله کلیدی را پشت سر گذاشته است، خاطر نشان کرد: یک مرحله مواجه شدن با طاغوت و پیروزی در مقابل رژیمی است که هیچ کس باور نداشت که ملت ایران بتواند به این پیروزی دست یابد.


نام مردم قم در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشد
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ایران با عنایت الهی و امداد‌های غیبی بر حکومت طاغوت پیروز شد، خاطر نشان کرد: نام مردم قم و حرکت انقلابی مردم این شهر در مقابل توطئه‌های دشمنان در تاریخ انقلاب اسلامی همواره می‌درخشد.

وی مرحله دومی که انقلاب ایران پشت سرگذاشته است را تثبیت و استواری نهادهای مربوط به انقلاب اسلامی ذکر کرد و ابراز داشت:‌ نهادهای متناسب با انقلاب از نظر سازمانی و تشکیلاتی در طول این مدت در اکثر مواردی که نیاز بوده سازماندهی و تشکیل شده است و ساز و کار مناسب برای آن تهیه شده است.

حسینی‌بوشهری افزود: ما در رابطه با دو مرحله گذشته فراز و فرود‌های فراوان و مشکلات زیادی داشته‌ایم ولی به فضل خدا این مشکلات را یکی پس از دیگری با ثبات، پایداری و مقاومت ملت ایران پشت سر گذاشته‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مرحله سومی نیز در تاریخ انقلاب داریم،‌ این مرحله را مرحله پایه‌گذاری بر اساس آرمان‌های اسلامی دانست و اظهار داشت: انقلابی که در ایران شکل گرفت تنها برای مردم ایران نیست بلکه این انقلاب با یک هویت اسلامی متولد شده است و هر کجا که دارالاسلام است و کلمه طیبه "لا‌اله‌الاالله و محمدرسول‌الله" برده شود این انقلاب اسلامی متعلق به آنجا است.

امام جمعه قم با بیان اینکه این مرحله زمان‌بر و نیاز به برنامه‌ریزی وسیع و گسترده‌ای دارد، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی چون احساس می‌کنند این انقلاب به درون مرزهای جمهوری اسلامی خلاصه نمی‌شود،‌ لذا با هر روشی می‌خواهند از صدور انقلاب ایران جلوگیری کنند.

 انقلاب ایران دل‌های جوانان عرب را فتح کرده است
وی با اشاره به شوق جوانان کشورهای اسلامی برای دیدار با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، یادآور شد: روزنامه الشرق‌الاوسط سعودی نوشته ‌است انقلاب اسلامی ایران را نمی‌شود دست کم گرفت زیرا توانسته است دل‌های جوان‌های عرب را فتح کند.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه بزرگی انقلاب ایران به گونه‌ای است که دشمن هم به آن اعتراف می‌کند، اظهار داشت: این روزنامه سعودی می‌نویسد "اینکه در جمهوری اسلامی اجلاسیه بیداری اسلامی برگزار می‌شود و جوانان عرب و جوانان کشورهای اسلامی از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند نشان‌دهنده موفقیت جمهوری اسلامی است و فتح دل‌های جوانان عرب است".

وی مرحله سوم انقلاب اسلامی را مرحله تداوم، استمرار، مواجه شدن با موانع استمرار و پیشرفت دانست و تاکید کرد: هر چه ما به جلو می‌رویم و پیشرفت‌های علمی ما بیشتر می‌شود می‌بینیم سدهای بیشتری را پیش روی ما قرار می‌دهند تا این انقلاب از مرزهای جمهوری اسلامی به مرز‌های دیگر کشورها نفوذ نکند پس لازم است ما کمربند‌ها را محکم‌تر از گذشته ببنیدیم.

 اتحاد مردم در برابر تهدیدات بیرونی
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انقلاب ایران را در معرض سلسله تهدیدات داخلی و خارجی زیادی دانست و گفت: ما ابتدا باید تهدیدات داخلی را برطرف کنیم، چون به تجربه ثابت شده هر موقع دشمنان بیرونی ما، توطئه و حرکتی از بیرون علیه انقلاب اسلامی آغاز کردند مردم ما متحد شده‌اند.

وی افزود: ولی متاسفانه با بروز تهدیدات و توطئه‌ها داخلی، گویا فضایی در کشور ایجاد می‌شود که همه به هم برای تشدید اختلافات و مشکلات کمک می‌کنند.

حسینی‌بوشهری خاطر نشان کرد: تا تهدیدات بیرونی است و دشمن از بیرون مرزها به ما چنگ و دندان نشان می‌دهد اقشار مختلف مردم در صفوف به هم فشرده در مقابل آنها می‌ایستند و دشمن جرات نفوذ در کشور ما را ندارد.

وی تصریح کرد: اما زمانی که عوامل تهدید کننده داخلی به سراغ ما می‌آید، باید خیلی مراقبت و مواظبت کنیم.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcb.wbaurhbfsiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما