چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 43869
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

حل بسیاری از مشکلات در گرو پیگیری در مسیر کارشناسی است

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به ضرورت پرداختن به کار کارشناسی در جامعه گفت: اگر مشکلات جامعه در کانال کارشناسی دنبال شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
حل بسیاری از مشکلات در گرو پیگیری در مسیر کارشناسی است
به گزارش قم نیوز،  احد جمالی در جلسه سازمان نظام روان شناسی و مشاوره استان که در تالار امام رضا(ع) در ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به پژوهش در سطح جامعه اظهار کرد: نیروهای هوشمند و خلاق زیادی در جامعه وجود دارد، اما از ظرفیت این نیروها استفاده نمی‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید به مسئله پژوهش توجه کنند.

وی ادامه داد: پژوهش هزینه نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود، هم اکنون سرانه بودجه در زمینه پژوهش در کشورهای دیگر ده‌ها برابر ایران است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: در سطح جامعه به روان شناسی، جامعه شناسی و تخصص‌های دیگر احتیاج داریم، باید روان شناسان، فرهنگ نیاز مردم به روان شناسی را در سطح جامعه بهینه کنند و مردم در زندگی خانوادگی و اجتماعی خود به روان شناس نیاز دارند.

جمالی با اشاره به نیاز جامعه به روان شناسان گفت: در جامعه نیاز مبرم به روان شناسان داریم و دست نیاز خودمان را در استانداری قم به سوی این قشر از جامعه دراز می‌کنیم.

وی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی یکی از آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح جامعه است، باید مدیریت تغییر در جامعه را داشته باشیم و آموزش‌های خودمان را برای کودکان از مدارس شروع کنیم، دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند و قدرت یادگیری بیشتری را دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: یک خلأ که در میان دولتمردان در دولت‌های مختلف می‌بینیم، نبودن یا کمرنگ بودن نخبگان جامعه در میان آن‌ها است، اگر نخبگان جامعه را راه بدهیم، قطعاً با تعهد اخلاقی که دارند عملکردشان به نفع جامعه خواهد بود، امیدوارم که عقلانیت در جامعه حاکم شود و از افراد متخصص استفاده کنیم.

جمالی با اشاره به ضرورت پرداختن به کار کارشناسی در جامعه گفت: اعتقاد راسخی به کار کارشناسی دارم، اگر مشکلات جامعه در کانال کارشناسی دنبال شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. براساس روایات باید عالمان به علم خود عمل کنند و امام علی(ع) فرمودند که بزرگترین نعمت عقل است و شرط عقل هم تدبیر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید کارها را به صورت تخصصی در سطح جامعه دنبال کنیم، یکی از مشکلات سیستم دیوانسالاری در کشورمان این است که حلقه‌های مفقوده‌ای در این سیستم وجود دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjhoex.uqetmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما