چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 43645
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار قم تاکید کرد

تلاش برای کنترل سونامی خاموش طلاق در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار قم گفت: استان قم در سال 94 در رتبه هشتم آمار طلاق در سطح کشور قرار داشت، امسال هم آمار ازدواج در استان کم شده و آمار طلاق افزایش داشته است، انتظار می‌رود که برای کنترل سونامی خاموش طلاق کاری در استان انجام شود.
تلاش برای کنترل سونامی خاموش طلاق در قم
به گزارش قم نیوز، احد جمالی  در جلسه شورای اداری استان که در تالار معصومیه برگزار شد، در خصوص ارتباط استانداری با احزاب در استان گفت: وضعیت خوبی را در زمینه ارتباط استانداری با احزاب استان قم شاهد هستیم، در طول یک سال گذشته استاندار چهار جلسه با احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب قم برگزار کرده است، همچنین استانداری با دانشگاه ها هم ارتباط خوبی دارد.

وی ادامه داد: ارتباط استانداری با دانشگاه‌ها در وضعیت قابل قبولی قرار دارد و این ارتباط دوجانبه است، همچنین ارتباط استانداری با سازمان‌های مردم‌نهاد استان بد نیست، ولی می تواند این ارتباط بهبود یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: در استان قم به دلیل مهاجرپذیر بودن شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی هم هستیم. جمعیت قم در طول 40 سال، چهار برابر شده و این شهر مرکز ثقل راه‌های کشور است و 17 استان در قم به هم می‌رسند.

جمالی در خصوص وضعیت طلاق در استان قم گفت: آمار طلاق در این استان خوب نیست، استان قم در سال 94 در رتبه هشتم آمار طلاق در سطح کشور قرار داشت، امسال هم آمار ازدواج در استان کم شده و آمار طلاق افزایش داشته است، انتظار می رود که برای کنترل سونامی خاموش طلاق کاری در استان انجام شود.

وی ادامه داد: دولت در خصوص مسائلی همچون حاشیه‌نشینی و اعتیاد باید به داد استان قم و استان‌های مشابه برسد، در استان در طول سال حجم زیادی مواد مخدر در محورهای مواصلاتی کشف می‌شود، البته با این وجود امنیت خوبی در استان قم حکفرما است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: امنیت خوب استان حاصل تعامل مناسب استانداری با دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی در قم است، در زمینه امنیت، وضعیت خوب و مطلوبی را در استان داریم و ارتباط خوبی بین دستگاه‌های اجرایی در قم وجود دارد و چالشی را در این زمینه شاهد نیستیم.

جمالی با اشاره به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: برگزاری انتخابات یکی از وظایف ثابت وزارت کشور است و در سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر در کشور برگزار می‌شود، در این خصوص رایزنی‌ها را با احزاب و گروه‌های مختلف در استان شروع کردیم.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که انتخابات شوراها سیاسی نیست و یک انتخابات اجتماعی است، برای همین از سازمان‌های مردم‌نهاد در استان دعوت کردیم که در انتخابات شوراها فعال باشند، در برگزاری انتخابات عمل به قانون، بی‌طرفی و امانتداری را در دستور کار خودمان قرار دادیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: یکی از مطالبات مردم استان توسعه جغرافیایی است، استان قم به دلیل تک شهرستانی بودن ضررهای زیادی دیده است، بنا بر این مردم استان خواستار توسعه جغرافیایی هستند تا شهرستان‌هایی به استان قم ملحق شود، این استان هم با مشکل بیکاری همچون استان‌های دیگر مواجه است و این مشکل در قم مشهود است.

جمالی با اشاره به خواسته‌های اقتصادی مردم استان قم گفت: مردم استان خواستار ایجاد رونق اقتصادی و پایان دادن به رکود هستند و این مسئله یکی از مطالبات اصلی مردم است، استان قم به دلیل تک شهرستانی بودن نیاز به نگاه ویژه مدیران ارشد دولت دارد.

وی ادامه داد: استان قم، استانی است که هر هفته تعدادی از مدیران ارشد کشور در حوزه‌های مختلف به آن سفر می‌کنند و کمتر استانی همچون قم با این مسئله مواجه است، امیدواریم که مدیران ارشد کشور از حق و حقوق مردم استان قم دفاع کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به ویژگی‌های خاص این استان در حوزه فرهنگی گفت: شهر مقدس قم منشاء تولید بسیاری از افکار و محصولات فرهنگی خوب در سطح بوده است.

جمالی در پایان خاطرنشان کرد: در استان قم ظرفیت مقابله فرهنگی با فرقه‌های انحرافی با توجه به وجود حوزه علمیه و دانشگاه‌های علوم انسانی متعدد وجود دارد، بنا بر این کار مدیران استان در این خصوص سنگین است و باید مدیران ارشد کشور به استان قم در این حوزه کمک کنند، امیدوارم مدیران استان قم هم در این زمینه کارنامه خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbs0ba.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما