يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 44202
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی:

دولت عراق شرایط حضور زوار در اربعین را تسهیل کند/ راهپیمایی اربعین خاری در چشم وهابی‌های تکفیری

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید ضرورت تسهیل در حضور زوار در مراسم اربعین را مورد تاکید قرار داد و گفت: مناسب است که دولت عراق در خصوص ویزا برای زوار تسهیلاتی را در نظر بگیرد؛ برداشته شدن ویزا هر سال بر شکوه مراسم اربعین خواهد افزود و شکوه این مراسم خاری در چشم وهابی‌های تکفیری خواهد بود.
دولت عراق شرایط حضور زوار در اربعین را تسهیل کند/ راهپیمایی اربعین خاری در چشم وهابی‌های تکفیری
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعم قم برگزار شد با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: لازم است که از دولت و ملت عراق که در ایام اربعین زحمات بسیاری کشیدند و از زوار حسینی با روی باز پذیرایی کردند تقدیر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به جنایات تکفیری‌ها و کشتار مردم بی‌گناه در حله بیان کرد: این جنایتکاران در حالی که در موصل و سوریه در حال فرار هستند مرتکب چنین جنایاتی می‌شوند. واقعا آیا هیچ دیوانه‌ای مرتکب چنین جنایاتی می‌شود؟ امیدواریم که خداوند شر این دیوانه‌ها را از سر دنیای اسلام کم کند.

این مرجع تقلید در ادامه ضرورت تسهیل در حضور زوار در مراسم اربعین را مورد تاکید قرار داد و گفت: مناسب است که دولت عراق در خصوص ویزا برای زوار تسهیلاتی را در نظر گرفته و شرایط آسان‌تری برای حضور زوار فراهم شود.

وی تصریح کرد: برداشته شدن ویزا هر سال بر شکوه مراسم اربعین خواهد افزود و شکوه این مراسم خاری در چشم وهابی‌های تکفیری خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از اقدام فرزند آیت‌الله موسوی اردبیلی در شکستن مهر این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شکستن مهر این مرجع تقلید و تعطیلی دفتر ایشان از اقدامات خوبی بود که توسط فرزند آن مرحوم صورت گرفت و این اقدام از سنت‌های سلف صالح به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته نیز پس از فوت آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، صاحب جواهر، شیخ انصاری و دیگر بزرگان دفاتر این بزرگان با عظمتی که داشت تعطیل شد و این اقدام از سنت‌های مناسب گذشتگان است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: امیدواریم که دیگر عزیزان نیز نسبت به این سنت حسنه که موجب عظمت مرجعیت شیعه است اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb55ba.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما