چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : 4431

جوهره اسلام در ولایت خلاصه شده است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روح و جوهره اسلام در ولایت خلاصه شده و هر کسی خود را به این جوهره نزدیک کند، قربش به خدا بیشتر است.
جوهره اسلام در ولایت خلاصه شده است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدجواد فاضل لنکرانی در مراسم گرامیداشت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که سه‌شنبه شب از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین(ع) خیابان چهارمردان قم برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) از قم به عنوان پایگاه انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: باید در دهه مبارک فجر، قم حساسیت ویژه‌ای را از خود نشان دهد.

وی با تاکید بر اینکه اهتمام قمی‌ها نسبت به بزرگداشت این ایام باید بیشتر از سایر شهرها و استان‌ها باشد، خاطر نشان کرد: انقلاب از قم و حوزه علمیه قم آغاز شد و مردم قم اولویت نخست را در میان ملت ایران نسبت به انقلاب دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به آیات سوره "فصلت" ابراز داشت: انسان مسلمان و مومن تمام پیروزی‌ها، شکست‌ها و تمام حوادثی که در جامعه و برای انسان رخ می‌دهد را به تدبیر خدا می‌داند.

وی به تبیین استقامت در ایمان پرداخت و گفت: اگر کسی مدتی از عمرش را استقامت کند اما در پایان عمر از مسیر اصلی جدا شود، به این استقامت نمی‌گویند.

فاضل لنکرانی تاکید کرد: استقامت در فرهنگ قرآن استقامت در ایمان و اعتقاد به معنای آن است که انسان تا پایان عمر بر اعتقاد خود باقی بماند و در عمل آن را نشان دهد و در آنجایی که دین نیاز به دفاع دارد جان خود را برای حفظ اسلام فدا کند.

وی در ادامه افزود: بر اساس آیات شریفه سوره فصلت انسان‌های مؤمن و جامعه‌ای که در راه خدا حرکت می‌کند، بدون عنایت خدا و تأیید مأمورین الهی موفق نمی‌شود.

 انقلاب اسلامی ایران از ابتدا با تاییدات الهی همراه بود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه انسان‌های بزرگی که قدم‌های بزرگی را برای جامعه و اسلام برمی‌دارند بدون عنایت الهی موفق نمی‌شوند، تصریح کرد: امام از ابتدای انقلاب و قبل از پیروزی انقلاب محکم می‌فرمودند این حرکت و این نهضت با تأییدات الهی است.

وی افزود: این یک شعار نبود که یک فقیه برجسته بخواهد برای اینکه مردم را برای حضور در صحنه‌های انقلاب تشویق کند از آن استفاده کند بلکه ریشه در کتاب خدا دارد.

فاضل لنکرانی با بیان اینکه انسان‌های بزرگ بدون تایید الهی نمی‌توانند کار عظیمی انجام دهند، اظهار داشت: انقلاب مقدس ما در طول این سی و سه سال گذشته همواره با تأییدات و عنایات الهی همراه بوده است.

 انقلاب تمام مشکلات را با عنایت خدا پشت سرگذاشت
وی با اشاره به اینکه کشور ما سختی‌ها و مشکلات و حوادث متعددی را از ابتدای انقلاب تاکنون پشت سر گذاشته است، ابراز داشت: آنچه باعث شد انقلاب ما تمام این مشکلات و سختی‌ها را پشت سر بگذارد عنایت خداوند بوده است و لازم است ما به این جوهره اصلی انقلاب بیشتر توجه کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند انقلاب ایران همواره مشمول عنایات خدا و امداد الهی بوده است، خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس همه ابرقدرت‌های دنیا برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و از بین بردن آن بسیج شدند اما اراده خدا این کشور و نظام را حفظ کرد.

وی در ادامه با اشاره به مسئله استقامت در ایمان در روایات و آیات، تاکید کرد: آن چه در استقامت در ایمان مهم است استقامت بر ولایت ائمه معصومین(ع) است.

فاضل لنکرانی افزود: محور اصلی استقامتی که خدا در آیات قرآن مورد توجه قرار داده و اشاره فرموده استقامت بر ولایت است.

 روح و جوهره اسلام در ولایت خلاصه شده است
وی مراد از استقامت را استقامت بر محور ولایت دانست و تصریح کرد: روح و جوهره اسلام در ولایت خلاصه شده است و هر کسی خود را به این جوهره نزدیک کند، قربش به خدا بیشتر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هر کس از محور ولایت فاصله بگیرد از خدا فاصله گرفته است، اظهار داشت: کسی که معتقد به ولایت ائمه معصومین (ع) نباشد، این فرد از دیدگاه روایات و معارف ما کاملا مردود است.

وی رمز موفقیت امام خمینی را حرکت با محوریت ولایت دانست و گفت: امام راحل ولایت را خوب چشید، اعتقاد به ولایت امیرالمومنین و اولاد او را در اعماق جانش قرار داد و با اعتقاد به ولایت خودش را در صحنه عاشورا حاضر کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.s0o2yt0ofa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما