چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : 4433

حق کودکان در امر مطالعه با نمایشگاه تخصصی ادا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پروش استان قم برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک را گامی در راستای احقاق حق کودکان در زمینه مطالعه عنوان کرد.
حق کودکان در امر مطالعه با نمایشگاه تخصصی ادا می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد‌حسین امین جعفری با اشاره به اهمیت ترویج کتابخوانی در سنین کودکی و در دوران ابتدایی اظهار داشت: این موضوع مورد نظر وزارت آموزش و پرورش نیز بوده و از طرف وزارتخانه به ما ابلاغ شده است که باید کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در این راستا سال گذشته ۵۰۰ کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی استان قم ایجاد شد که به این ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند به بخشی از کتاب‌های مورد علاقه‌شان به راحتی دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پروش استان قم ابراز داشت: کتاب باید در دسترس دانش‌آموز باشد یعنی بتواند هر زمان که نیاز پیدا کرد، از آن استفاده کند.

وی گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش قم در نظر دارد حتی در نمازخانه‌های مدارس و راهروها قفسه‌هایی از کتاب ایجاد کند تا فرصت فراغت دانش‌آموزان در مدرسه با مطالعه پر شود.

امین‌جعفری اظهار کرد: قطعا اگر دانش‌آموزان انس با مطالعه داشته باشند در فعالیت‌های تحصیلی خود موفقیت بیشتری کسب خواهند کرد.

وی با اشاره به استقبال اداره آموزش و پروش استان قم از برگزاری نخستین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در شهر قم افزود: به مدارس اطلاع داده شده تا از این نمایشگاه همراه با دانش‌آموزان بازدید کنند.

مدیرکل آموزش و پروش استان قم عنوان داشت: مجموعه اداره آموزش و پرورش نیز در ۲۹ بهمن‌ماه طرح یاد یار مهربان را در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: به منظور ترویج کتابخوانی در میان دانش‌آموزان و در قالب طرح یاد یار مهربان امسال حدود ۶۰۰ میلیون تومان کتاب به صورت رایگان در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.

وی تخصصی شدن نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: این موضوع سبب می‌شود حق انتخاب کودک و نوجوان برای استفاده از آثار مفید افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.mdjiw6djmgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما