يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 44416
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مصباح یزدی:

خدمتگزاری در نظام اسلامی یک افتخار بزرگ است

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: خدمتگزاری در نظام اسلامی برای کسانی که کاری از دستشان برمی‌آید، افتخار بزرگی است.
خدمتگزاری در نظام اسلامی یک افتخار بزرگ است
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی دیشب در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی که در موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به ارزش خدمت در نظام اسلامی اظهار کرد: خدمتگزاری در نظام اسلامی برای کسانی که کاری از دست شان برمی آید، افتخار بزرگی است.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند مقدماتی را فراهم کنند که ارزش کارهایشان صد برابر افزایش پیدا کند، ارزش کارهای خداپسند بیش از آنکه به کیفیت ظاهری آن مربوط باشد، به نیت آن ارزش دارد، هر کاری که انسان انجام بدهد تا روزی حلال کسب کند، ارزش دارد، اما اگر انسان در انجام آن کار قصد کمک به مردم ضعیف را هم داشته باشد، ارزش کارش بیشتر خواهد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: نظام اسلامی نیاز به نهادهای مختلفی دارد، از جمله این نهادها می‌توان به‌ نیروی انتظامی اشاره کرد که این نهاد در زمینه حفظ امنیت داخلی موثر است، انسان باید کاری را انجام بدهد که نظام اسلامی را تقویت کند، اگر نیروی انتظامی را در کشور تقویت نکنیم، نظام اسلامی تضعیف می‌شود.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به ارزش کار برای خداوند اظهار کرد: کاری که انسان برای خداوند انجام می‌دهد، ارزش آن برای کارهای دیگر قابل مقایسه نیست، خداوند هیچ وقت شکست نمی‌خورد و از ارزش او کاسته نمی‌شود، انگیزه انسان در کار و فعالیت باید خداوند باشد، اگر اینگونه شد، ارزش کار او قابل سنجیدن و مقایسه با کارهای دیگر نیست.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) فرمود که یک ضربه امام علی(ع) در جنگ خندق، ارزش بیشتری از عبادت جن و انس دارد، این به این دلیل است که معرفت و اخلاص امام علی(ع) در هیچ انسان دیگری جز ائمه معصومین(ع) وجود ندارد، ایشان شب ها در نخلستان‌ها عبادت می‌کردند و گاهی از شدت عبادت از هوش می‌رفتند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: محاسبات ما با محاسبات ملکوتی متفاوت است، باید سعی کنیم که معرفت و اخلاص خودمان را افزایش بدهیم، اگر یاد بگیریم که چگونه ارزش کارهایمان را بالا ببریم، نفعش در نهایت به خودمان می‌رسد، هیچ کس نمی‌داند خداوند چه مزدی به کسانی می دهد که خالصانه برای خداوند عبادت می‌کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciq5a5.t1a5z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما