پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 44623
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد

ضرورت حفظ حوزه انقلابی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری/ اشارات رهبری را غنیمت بشماریم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه رهبری در فرمایشات اخیرشان تاکید دارند که باید حوزه انقلابی بماند، گفت: در این عبات کوتاه یک دنیا تجربه و معنا وجود دارد و باید ببینیم که چه خطری حوزه را تهدید کرده و چه ضعفی وجود داشته که رهبری اینگونه هشدار داده‌اند.
ضرورت حفظ حوزه انقلابی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری/ اشارات رهبری را غنیمت بشماریم
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه نهادی مانند دولت تامین کننده نیازهای مادی جامعه است، اظهار کرد: روحانیت نیز نهادی است که روح جامعه را پرورش می‌دهد.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند تغذیه صحیح و مستمر است و تغذیه روحی جامعه از طریق تحقیقات علمی و پژوهشی محقق می‌شود، بیان کرد: اگر کسانی در جامعه نباشند که به شبهات پاسخ داده و کند و کاو علمی داشته باشند، جامعه تغذیه‌ سالمی نخواهد داشت، تصریح کرد: تغذیه علمی جامعه بر عهده پژوهشگران است و در جامعه اسلامی باید به تحقیق در علوم انسانی و اسلامی توجه شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در حکومت ستمشاهی روحانیت دچار استضعاف شده بود، تاکید کرد: در آن دوران کسی حق نداشت لباس روحانیت بپوشد و فقط طبق قوانین برخی افراد اندک چنین اجازه‌ای داشتند و وقتی که می‌خواستیم مجلس روضه‌ای برپا کنیم روحانی باید با کت و شلوار می‌آمد و در داخل خانه لباس روحانی بر تن می‌کرد و مراسم در جایی برگزار می‌شد که صدا به کوچه و گوش پاسبان‌ها نرسد.

وی با اشاره به سامان یافتن حوزه علمیه قم به برکت آیت‌الله بروجردی بیان کرد: در این حوزه علمیه شخصیتی مانند امام خمینی(ره) درخشید در حالی که در این حوزه گروه‌هایی وجود داشتند که استضعاف خاص و مضاعف داشتند و حضرت امام نیز هم مورد بی‌مهری خاصی قرار داشتند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با اشاره به اینکه امام درس اخلاق، فلسفه و عرفان را ترک کردند و فقط به فقه و اصول پرداختند، بیان کرد: نباید از ظلم‌ها و بی‌مهری‌ها هراس داشته باشیم و باید امیدوار به خداوند باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی به دلیل ضعف معرفتی و ظلم‌های وارد شده نسبت به طرفداران انقلاب در شرایط کنونی دلسرد و ناامید می‌شوند، ادامه داد: هیچگاه محرومیت ما به محرومیت روحانیت در زمان حکومت ستم‌شاهی نمی‌رسد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه فساد در عالم کم نیست و نباید انتظار داشت که یک نظام بدون عیب و نقص باشد، خاطرنشان کرد: ابتدا باید خود را اصلاح کرده و همرنگ جماعت نشویم.

وی با اشاره به اینکه برای رفع فساد‌های موجود در جامعه باید ببینیم که کدام مسئله در اولویت قرار دارد، یادآور شد:‌ خدا را شاکریم که رهبری داریم که به شناخت او اعتماد داشته و باید اشاراتی که ایشان می‌فرمایند را غنیمت شمرده شده و مانند قطب نمایی مسیر را برای ما مشخص می‌کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه رهبری در فرمایشات اخیرشان تاکید دارند که باید حوزه انقلابی بماند، خاطرنشان کرد: در این عبات کوتاه یک عالم تجربه و معنا وجود دارد و باید ببینیم که چه خطر حوزه را تهدید کرده و چه ضعفی وجود داشته که رهبری اینگونه هشدار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است که پژوهشگران بخشی از تحقیقات خود را به حفظ انقلاب و حوزه‌های انقلابی سوق دهند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcipqa5.t1a5r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما