چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 44578
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم مطرح کرد

ضرورت تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: باید با بسترسازی و زمینه‌سازی مناسب فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در ابتدا برای خودمان و در ادامه برای دیگران تبیین و ترویج کنیم.
ضرورت تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه
به گزارش قم نیوز، مهدی صادقی در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش کوهرنگ که پیش از ظهر امروز در سالن بعثت برگزار شد، با اشاره به حضور مخترعان در این جشنواره اظهار کرد: امیدواریم که مخترعان شرکت کننده از استان‌های مختلف در جشنواره کوهرنگ حداکثر استفاده را از مباحث علمی در این جشنواره داشته باشند.

وی ادامه داد: فرق مخترعان با دیگران این است که این گروه از افراد نظم، تلاش و پشتکار بسیار خوبی دارند، افرادی که می‌خواهند در جامعه موثر باشند، باید همان مراحلی را طی کنند که مخترعان پیش از این طی کردند و در این صورت به موفقیت می‌رسند.

استاندار قم افزود: مخترعان باید برای دیگران سرمشق باشند، جوانان از آن مراحلی که مخترعان طی کردند و به موفقیت رسیدند، مطلع شوند، مخترعان نشان دادند که می‌توانند علم خودشان را در صحنه عمل هم متبلور کنند، هماهنگی، تعامل و هم‌افزایی می‌تواند در تربیت یک بنیه علمی و عملی تاثیرگذار باشد.

صادقی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بحث اختراع یکی از ابعاد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب آن را ابلاغ کردند و مخترعان با تلاش خودشان در عرصه علم و عمل به بحث اقتصاد مقاومتی وارد شدند.

وی ادامه داد: باید با بسترسازی و زمینه‌سازی مناسب، فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در ابتدا برای خودمان و در ادامه برای دیگران تبیین و ترویج کنیم، سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند اثر خودش را در زندگی همه ما نشان دهد، البته عملی کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه کاری سخت و زمان‌بر است.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: باید مخترعان سعی کنند که اختراعات خود را به منصه ظهور برسانند و بتوانند با تجاری کردن این اختراعات اثرگذاری مناسب را در جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch6mnk.23nkqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما