چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : 4466
آیت‌الله جوادی آملی:

علمای افغانستان با تن‌دادن به دستورالعمل‌های غرب برده آنان می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان تاکید کرد: اگر علمای افغانستان تن به دستورالعمل‌های غرب بدهند، ناخودآگاه برده آن ها می‌‌شوند.
علمای افغانستان با تن‌دادن به دستورالعمل‌های غرب برده آنان می‌شوند
به گزارش قم نیوز، آیت‌ الله عبدالله جوادی آملی شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه "همایش دین، فرهنگ و رسالت علمای افغانستان"، در سخنانی با اشاره به دستاوردهای جامعه المصطفی العالمیه (ص) اظهار داشت: جامعه‌المصطفی به ریاست مدیری مدبر و کارآمد، برگرفته از منابع غنی حوزه، توانسته است نقش خود را به خوبی در جهان اسلام ایفا کند.

وی اضافه کرد: ذات مقدس باری‌تعالی تمام امکانات را برای تعالی ما آفریده است و خداوند به ما هوش و استعداد داده است تا به وسیله آن و با امکانات دیگر، به مقام خلیفه‌اللهی برسیم.

استاد برجسته حوزه بیان داشت: در ساختار خلقت، نه نقصی وجود دارد و نه عیبی و خداوند ما را نیز بی‌عیب و نقص آفریده است و مقام عقل در ساحت مقدس الهی جایگاه والایی دارد که برخی وجه تمایز خلقت ­ها را همین امر می‌دانند.

تعهد خدا از انسان
وی با بیان اینکه خداوند از مؤمنان تعهد گرفته است هوش و استعداد خود را در مسیر حقیقت به کار برند تصریح کرد: انسان­ ها فقط با عمل به تعهد خویش می‌توانند به مقام قرب نزدیک شوند و ما هرچه داریم، از برکت معارف الهی قرآن است بنابراین باید در این مسیر گام برداریم.

وی تأکید کرد: قرآن علمای دین را که به تعهد خود عمل کرده‌اند، با صفت بقیه‌الله می‌خواند و مقام بقیه‌اللهی بالاتر از مقام‌های دیگر است.

این مفسر قرآن ادامه داد: تعهد عالمان بر استفاده از عقل و استعدادهای خداوندی، سبب رشد آن ها و اثرگذاری بر اجتماع می‌شود.

غرب شیفتگی، بردگی به همراه دارد
جوادی آملی، در بخش دیگری از سخنانش، تأکید کرد: امیرمؤمنان (ع) می‌فرمایند که اگر کسی آتش‌بس را یک طرفه قبول کند، برده می­ شود؛ از این رو اگر علمای افغانستان تن به دستورالعمل­ های غرب بدهند، ناخودآگاه برده آنها می‌ شوند.

جوادی آملی، در پایان سخنان خود، تصریح کرد: علمای افغانستان و دانش‌آموختگان المصطفی باید ضمن انجام تعهد و میثاقی که با خداوند دارند و با پشتوانه علمی، رسالت خود را در قبال دین و فرهنگ افغانستان به بهترین نحو انجام دهند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.0baurhba0iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما