يکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 44941
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

رعايت استانداردهاي مناسب سازي ويژه معلولان در ايستگاه‌هاي اتوبوس

قم نيوز : قم نیوز: مديركل فني و طراحي شهري شهرداري قم گفت: استانداردهاي مناسب‌سازي ويژه معلولان در تيپ جديد ايستگاه‌هاي اتوبوس رعايت مي‌شود.
رعايت استانداردهاي مناسب سازي ويژه معلولان در ايستگاه‌هاي اتوبوس
به گزارش قم نیوز،  رضا خانه زاد يزدي با اشاره به معيارهاي استاندارد مناسب‌سازي طراحي شهري براي معلولان و جانبازان، اظهار كرد: در محورهاي پياده حدود دو سال است بحث مناسب‌سازي شهري به عنوان اصل در طراحي لحاظ شده است و همه پياده‌روهايي كه در اين مدت طراحي شده‌اند از سامانه‌هاي ويلچررو و خط عابر نابينايان بهره‌مند هستند.

مديركل فني و طراحي شهري شهرداري قم با تاكيد بر اينكه زمينه استفاده مجموعه خدمات عمومي شهري بايد تمام شهروندان فراهم باشد، خاطرنشان كرد: تمام شهروندان بايد به طور يكسان از خدمات شهري برخوردار باشند و در اين زمينه مناسب سازي شهر براي استفاده معلولان در دستور كار شهرداري است.

خانه ز اد يزدي با تأكيد بر لزوم مناسب‌سازي ايستگاه‌هاي اتوبوس شهري، افزود: در ايستگاه‌هاي جديدي كه ساخته مي‌شود سعي مي‌شود با احداث رمپ‌هاي ويلچر رو روي سازه‌هاي ايستگاه، امكان استفاده معلولان فراهم شود.

وي تصريح كرد: بحث‌هاي مناسب‌سازي در تيپ جديد ايستگاه‌هاي اتوبوس لحاظ شده است كه يك تعدادي از آن‌ها به ويژه در خيابان آذر نصب شده و ايستگاه‌هايي در برنامه است كه در حال رايزني با پيمانكار براي اجراي اين طرح هستيم.

مديركل فني و طراحي شهري شهرداري قم با اشاره به استانداردهاي مناسب سازي معابر و پياده روها براي استفاده معلولان، بيان كرد: در طراحي ها سعي داريم تمام استانداردها و نيازهاي معلولان را رعايت كنيم و تغيير در دو سه سال اخير در شهر به طور كامل متناسب با نياز اقشار مختلف مشخص است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb89ba.rhbaapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما