پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 44834
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

لزوم مناسب‌سازي دستگاه‌هاي خودپرداز شهر قم براي معلولين

قم نيوز : قم نیوز: مديركل فني و طراحي شهري شهرداري قم گفت: با وجود اينكه شهرداري در طراحي هاي شهري سعي دارد تمام استانداردهاي مناسب سازي معابر براي معلولان را رعايت كند اما مواردي خارج از حيطه وظايف مي باشد.
لزوم مناسب‌سازي دستگاه‌هاي خودپرداز شهر قم براي معلولين
به گزارش قم نیوز،  رضا خانه زاد يزدي با اشاره به سدمعبر برخي نهاد‌ها در پياده‌رو‌ها، اظهار كرد: اداره برق به دليل مسائل اعتباري و بودجه محدود توان اين را ندارد كه در جابه‌جايي تيرهاي برق در پياده روها همگام با شهرداري حركت كند و نتيجه اين مي‌شود كه در شهر با اين سد معبر‌ها مواجه شويم.

وي با بيان اينكه كارگروه مناسب‌سازي شهري توسط اداره كل بهزيستي و با نظارت استانداري به طور مستمر تشكيل مي شود، افزود: اين كارگروه به صورت دوره‌اي و فصلي جلسات خود را در استانداري برگزار مي‌كند كه نهادهاي مختلف شهري در آن نماينده دارند.

خانه زاد يزدي با اشاره به برخي مشكلات مناسب سازي در شهر، بسياري از اين موارد را متوجه دستگاه هاي ديگر شهري دانست و گفت: نماينده بانك‌ها هم در اين ستاد حضور دارد كه بحث‌ها مرتبط با مناسب‌سازي دستگاه‌هاي عابربانك و خود‌پرداز بر عهده خود بانك‌هاست كه بر اساس مصوبه‌هاي اين كميته بايد اجرايي شود و گزارش اقدامات صورت گرفته به كميته مناسب سازي ارائه شود.

وي با اشاره به يكي از مصوبات كميته مناسب‌سازي كه اجرايي شده است، اظهار كرد: كوچه آب‌انبار سيدعرب يكي از نمونه‌هايي است كه به رمپ‌ و سامانه‌هاي گذر ويلچر تجهيز شده است.

مديركل فني و طراحي شهري شهرداري قم اظهار كرد: مناسب‌سازي در اين رابطه نياز به ساخت چراغ‌هاي برق مخصوص نابينايان و اموري از اين دست است كه در اين رابطه سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم مسئوليت دارد اما در مورد مسير عبور نابينايان در برخي از خيابان‌ها مانند خيابان هدف و شهيد صدوقي با حداقل انقطاع اجرايي شده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc04q0.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما