چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 45057
منبع : خبرگزاری فارس

ضرورت احداث 100 مدرسه دیگر در منطقه پردیسان

قم نيوز : قم نیوز: معاون اجرایی اداره‌کل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: 100 مدرسه دیگر در منطقه پردیسان نیاز داریم.
ضرورت احداث 100 مدرسه دیگر در منطقه پردیسان
به گزارش قم نیوز،  احمدرضا اجتهادی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به جمعیت مردم منطقه پردیسان اظهار کرد: حداقل 130 هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند و 100 مدرسه دیگر در منطقه پردیسان نیاز داریم.

وی ادامه داد: به خصوص در مناطقی از پردیسان که به تازگی مجتمع‌های آن به اتمام رسیده است، همچون محلات هفت و هشت به مدارس جدید نیاز داریم، سال آینده مشکلات بیشتری را در خصوص کمبود مدارس در منطقه پردیسان خواهیم داشت و در پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان قم هم هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد.

معاون اجرایی اداره‌کل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم افزود: سازندگان مجتمع‌های مسکونی هیچ کاری را برای ساخت مدارس انجام نمی‌دهند در حالی که در قوانین و سیاست‌های کلی بر ضرورت مشارکت این سازندگان در ساخت مدارس تاکید شده و این ظرفیتی است که از آن غافل شدیم و باید پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

اجتهادی با اشاره به زمین‌هایی با کاربری آموزشی در استان قم اضافه کرد: از چند سال گذشته توجه استان به زمین‌هایی با کاربری آموزشی معطوف شده است تا این زمین‌ها در اختیار اداره نوسازی مدارس قرار گیرد، اما در این زمینه موانعی وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خیری داشتیم که 15 ماه منتظر ماند تا زمین برای احداث مدرسه در یکی از محلات مسکن مهر منطقه پردیسان تحویل شود، باید در واگذاری زمین برای احداث مدارس در استان قم تسهیل صورت گیرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca0wny.49nmm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما