?>?> دکتر بهشتی: به راه اندازی بازارچه دائم صنایع دستی، در بازار کهنه قم، تأکید کرد | قم نیوز
پنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 45062
منبع : پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم

دکتر بهشتی: به راه اندازی بازارچه دائم صنایع دستی، در بازار کهنه قم، تأکید کرد

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: از معضلات هنرمندان صنایع دستی، نبود مرکز دائم برای تولید و عرضه محصولات هنری است که این مشکل با تبدیل و تغییر کاربری بازارکهنه قم به بازارچه دائمی صنایع دستی، بر طرف خواهد شد.
دکتر بهشتی: به راه اندازی بازارچه دائم صنایع دستی، در بازار کهنه قم، تأکید کرد
به گزارش قم نیوز، محسن بهشتی که از نمایشگاه صنایع دستی «ماه و ماهی» آثار هنری خانم اسلام تبار واقع در گالری خانه تاریخی زند بازدید کرده بود، در دیدار با عیسی رضایی، مدیرکل میراث فرهنگی قم اظهار داشت: بازار کهنه ظرفیت تبدیل به بازارچه صنایع دستی را دارد و به خاطر بافت سنتی و  تاریخی، این مکان برای هنرمندان و اقشار مختلف مردم جذاب است.

وی افزود: هنرمندان صنایع دستی  نباید به صورت نامعلوم و نامشخص به ارائه محصولات هنری خود بپردازند بلکه باید مکان مناسبی در شأن هنرمندان تدارک دیده شود و یک اثر هنری فاخر در فضایی مناسب برای عموم مردم عرضه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه قابلیت عرضه صنایع دستی قم در سطح منطقه‌ای و بین المللی است، گفت: بدین سبب باید پایگاه عرضه محصولات هنرهای دستی با مطالعات جانمایی به صورت موقت و دائمی با برنامه‌ریزى کوتاه مدت، میان مدت ودرازمدت راه اندازی شود.

وی افزود: استان قم به خاطر اهمیت مذهبی، موقعیت جغرافیایی خاص در سطح کشور و همچنین وجود رشته‌های ارزشمند و کهن صنایع دستی نه تنها ظرفیت راه اندازی بازارچه‌های موقت و دائمی دارد بلکه می‌تواند زمینه را برای حضور صنایع دستی سایر هنرمندان استان‌های دیگر نیز برنامه ریزی کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgxz9t.ak9n34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما