شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 45474
منبع : خبرگزاری شبستان

مشارکت شهرداری با نهادهای فرهنگی/احداث آکواریوم شهری و باغ پرندگان در قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: احداث باغ پرندگان و پارک بزرگ بازی و همچنین احداث تله سیژ و تله کابین در دستور کار است و تلاش خواهیم کرد با این اقدامات در گسترش خدمات رسانی به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) بکوشیم.
مشارکت شهرداری با نهادهای فرهنگی/احداث آکواریوم شهری و باغ پرندگان در قم
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی سقائیان نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به پروژه های در دست احداث شهرداری قم گفت: دو پروژه پل میثم و 15 خرداد در اختیار قرارگاه ارتش بود که تقاطع سه سطحه 15 خرداد را از تاریخ 30 آذر تحویل گرفتیم و با توجه به اینکه پیشرفت کمی داشت خودمان آن را در دست گرفتیم تا تکمیل کنیم.

وی افزود: پروژه شهدای مدافع حرم، تقاطع مقداد و فاز دوم بلوار آیت الله بروجردی را تا پایان سال تکیمل می شود و فاز سوم بلوار آیت الله بروجردی تا پردیسان را نیز تا اردیبهشت سال آینده تکمیل خواهیم کرد.

شهردار قم گفت: یکی از پروژه های دیگر که مسیر ارتباطی تا پردیسان را فراهم خواهد کرد، بلوار زائر است که این پروژه نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

سقائیان نژاد با تاکید بر توسعه فضای سبز شهر گفت: در این زمینه نیز شهرداری برنامه ریزی گسترده ای کرده و 23 بوستان آماده بهره برداری است که اعتبار آن نیز از بخش اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان قم تامین شده است.

وی افزود: همچنین کمپ غدیر و فدک نیز در حال تکمیل شدن است که امیدواریم تا نوروز امسال آماده سازی و در اختیار زائران کریمه اهل بیت(ع) قرار گیرد.

شهردار قم ادامه داد: یکی از اقدامات صورت گرفته نوسازی ناوگان تاکسیرانی است که در این زمینه هزار دستگاه تاکسی فرسوده تبدیل شده است.

سقائیان نژاد تصریح کرد: 40 دستگاه اتوبوس نیز به شهر اضافه شده و برنامه داریم تا دو سال آینده 300 دستگاه اتوبوس را که طبق قرارداد از مالکیت شهرداری خارج خواهند شد جایگزین کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند گفت: در این راستا نیز اقداماتی صورت گرفته و در تلاش هستیم تا با مشارکت مردم مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را داشته باشیم.

شهردار قم یکی از اقدامات شهرداری را توسعه فعالیت های فرهنگی و معماری و شهرسازی عنوان کرد و گفت: در قم به دنبال اقدامات سخت افزاری در حوزه فرهنگی نیستیم و تلاش می کنیم تا بتوانیم مولفه های فرهنگ شهروندی را اعلام و فعالان در این عرصه را تقویت کنیم.

سقائیان نژاد گفت: در زمینه تمدن اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت، مهدویت و.... با موسسات و گروه های فرهنگ مذاکره کرده و تلاش خواهیم کرد تا شاخص‌ های منطبق با ظرفیت‌ ها و جایگاه اصلی قم را تقویت کنیم.

وی گفت: یکی از برنامه های ما گسترش برنامه های تفریحی در شهر قم است که در این خصوص سورتمه ریلی را راه اندازی کرده و در تلاش هستیم تا آکواریوم شهری را نیز در قم احداث کنیم.

شهردار قم افزود: احداث باغ پرندگان و پارک بزرگ بازی و همچنین احداث تله سیژ و تله کابین نیز در دستور کار است و تلاش خواهیم کرد با این اقدامات در گسترش خدمات رسانی به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) بکوشیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdoo0o.yt0k56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما