چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 45819
منبع : خبرگزاری مهر
مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم:

پایگاه‌های هلال احمر در شهرهای استان قم ایجاد می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به لزوم توسعه پایگاه‌های هلال احمر در شهرهای اقماری قم از اخد مجوز ۴ پایگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
پایگاه‌های هلال احمر در شهرهای استان قم ایجاد می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد گلفشان در جلسه شورای استان که شامگاه سه‌شنبه در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مجموعه هلال احمر در سراسر دنیا یک سازمان مردم نهاد است و بر پایه توان مردمی می‌چرخد، اظهار کرد: هلال احمر با همین ظرفیت مردمی، خدماتی به اندازه یک سازمان بلند مرتبه به مردم ارائه می‌دهد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به فعالیت معاونت درمان هلال احمر در استان قم، افزود: یک داروخانه متعلق به هلال احمر در استان قم خدمات دارویی ارائه می‌دهد و علاوه بر این هلال احمر در تأمین پروتز مورد نیاز معلولان و جانبازان هم خدمت شایسته‌ای ارائه داده است.

وی ادامه داد: در بخش جعفریه بیش از یک سال است که شعبه هلال احمر به صورت غیر رسمی فعال شده است، بیش از ۱۱۰ نفر نیروی فعال در این بخش داریم و پایگاه جاده‌ای شهر جعفریه نیز در دهه فجر به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد.

صدور مجوز ایجاد چهار شعبه هلال احمر در قم

گلفشان با اشاره به اینکه به زودی مجوز رسمی چهار شعبه دیگر هلال احمر در استان قم گرفته می‌شود، تصریح کرد: استان قم به دلیل تک شهرستانی بودن در بخشی از موارد مورد تبعیض قرار گرفته است و نیاز است که پایگاه‌های امدادی در شهرهای اقماری استان فعال شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه در شهر دستجرد هم ساختمانی برای ایجاد پایگاه هلال احمر تهیه شده است، تأکید کرد: برای پایگاه شهری درخواست داده‌ایم و به دنبال ایجاد پایگاه جاده‌ای در شهر دستجرد هم هستیم و بر اساس برنامه در این شهر هم مانند شهر جعفریه از نیروهای بومی استفاده می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید رابطه تناتنگی بین شوراها و هلال احمر به وجود بیاید، اظهار کرد: در شهر قنوات ۶ منطقه برای درمان مشخص شده است و علاوه بر آن مانور امدادی در این منطقه با حضور ۶ استان به زودی برگزار می‌شود.

باید مجهزتر از استان‌های دیگر باشیم

گلفشان با اشاره به اینکه در هلال احمر مسئله امداد بسیار با اهمیت است، تصریح کرد: ما به دلیل این که معین استان تهران هستیم باید مجهزتر از استان‌های دیگر باشیم و به این دلیل که جنوب تهران که بافت فرسوده است حوزه خدمت استان قم در زمان حادثه است باید مجهزتر از سایر استانهای معین باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه در سطح استان از نظهر تجهیزات کمبود نداریم، اما باید بیش از این‌ها تجهیز شده باشیم، تأکید کرد: در همین حادثه پلاسکو ۴ تیم آوار با کل امکانات فرستادیم و در همه فراخوان‌ها نیروهای امداد استان قم فعال بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر در بخش‌های استان از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است، افزود: هلال احمر با ساختمان امانی نمی‌تواند پایگاه ایجاد کند و باید این ساختمان در تملک هلال احمر باشد.

گلفشان با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات هلال احمر در حوزه جوانان، تصریح کرد: اگر در هر شهر یک پایگاه داشته باشیم می‌توانیم خدمات مربوطه به اوقات فراغت مربوط به جوانان را هم توسعه دهیم.

اهدای ۱۲ جهیزیه در دهه فجر توسط خیران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اهدای ۱۲ جهیزیه در دهه فجر امسال توسط خیران، تصریح کرد: با کمک خیران ۷۵ جهیزیه از ابتدای سال به عروسان نیازمند اهدا شده است در حالی که این مسئله در هیچ کجای قانون به عنوان وظیفه هلال احمر نیامده است.

وی با اشاره به اهدای امانی تجهیزات پزشکی به بیماران، افزود: اگر هلال احمر وابسته به دولت باشد از فدراسیون جهانی خط می‌خورد و تمام اقدامات هلال احمر با کمک‌های مردمی صورت می‌گیرد.

گلفشان با تأکید بر نیاز به احداث پایگاه در بخش‌هایی استان قم که فاصله زیادی از شهر دارند، ادامه داد: اگر در روستای قاهان اتفاقی بیفتد نمی‌توان کمتر از دو یا سه ساعت به آن منطقه رسید و نیاز است که در این مناطق خانه هلال داشته باشیم، ما امروز ۶۰ خانه هلال در استان قم داریم اما باید بیش از این‌ها باشد.

اجرای طرح دادرس در ۱۱۴ مدرسه

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: در ۱۱۴ مدرسه استان طرح دادرس اجرایی شده است، بعضاً تا ۳ تیم امدادی در مدرسه داریم که در زمان طلایی و رسیدن نیروهای امدادی بتواند اقدامات اولیه را انجام دهند.

وی با اشاره به به اینکه اعتبارات هلال احمر مانند همه اعتبارات ادارات است، تأکید کرد: از هفتم این ماه ۱۶۰ نفر مهمان استان قم هستند و آموزش‌های تخصصی دریافت می‌کنند و اما در کنار این طرح می‌تواند درآمد زایی شده و بخشی از دستگاه‌ها تجهیز شود و دستگاه‌های جدید به امکانات هلال احمر اضافه شود.

گلفشان با تأکید بر اینکه مانور مشترک بهداشتی، درمانی و امدادی در قنوات برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مرکز امور جوانان نیاز به توسعه دارد، در نیروگاه، آذر و پردیسان نیاز به ایجاد مراکز جوانان داریم که به امور فرهنگی بپردازد.

  انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgy79t.ak9nq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما