چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 45834
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم:

وام نمی خواهیم/دولت موانع صادرات را برطرف کند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم گفت: از دولت درخواست پرداخت وام را نداریم، بلکه می‌خواهیم دولت موانع پیش روی صادرات را بردارد.
وام نمی خواهیم/دولت موانع صادرات را برطرف کند
به گزارش قم نیوز، حسن آقاجانی  با اشاره به وضعیت صادرات کشور اظهار کرد: طی سال‌های اخیر مقاصد کالاهای صادراتی کشورمان کاهش پیدا کرده که این مساله قابل تامل است، این در حالی است که افزایش صادرات ایران می‌تواند فواید زیادی را برای کشورمان داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی صادرات کشورمان، گران تمام شدن کالاهای داخلی است، به عنوان مثال شاهد هستیم که چین نفت را از ایران می‌خرد و این نفت را در کشورش فرآوری و سپس کالا را تولید می‌کند، در نهایت قیمت کالای چینی در داخل کشورمان 40 درصد کمتر از قیمت کالای مشابه داخلی است و با چنین روندی امکان صادرات کالای ایرانی به خارج از کشور کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم افزود: از دولت درخواست پرداخت وام را نداریم، بلکه می‌خواهیم دولت موانع پیش روی صادرات را بردارد، این در حالی است که راهکارهای خوبی برای افزایش صادرات کشورمان وجود دارد و دولت باید به این راهکارها توجه کند.

آقاجانی با اشاره به تبعات کاهش صادرات کشورمان اظهار کرد: این مساله موجب کاهش اشتغال، افزایش بزهکاری، ورشکستگی واحدهای تولیدی و شلوغی محاکم قضایی می‌شود، در حالی که با افزایش صادرات، تولید در کشورمان رونق می‌گیرد.

وی ادامه داد: دولت روز به روز هزینه تولید را در کشور افزایش می‌دهد و این مساله برای صادرکنندگان مشکل ایجاد کرده است و آن‌ها نمی‌توانند به دلیل گران تمام شدن کالای داخلی با رقبای خارجی در زمینه صادرات رقابت کنند. صادرات استان قم کاهش داشته و مقاصد صادراتی استان هم نسبت به گذشته کمتر شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم خاطرنشان کرد: کالاهای صادراتی استان عمدتا کفش ماشینی، فرش و مواد شیمیایی است. کالاهای استان قم بیشتر به کشورهای عراق، افغانستان و آسیای میانه صادر می‌شود و کمتر از استان به کشورهای دیگر جهان صادرات صورت می‌گیرد، سفر هیأت‌ های تجاری استان قم به خارج از کشور هم تاثیری در افزایش صادرات استان نداشته است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdoj0o.yt0ks6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما