پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 45853
منبع : خبرگزاری فارس
شهردار قم خبر داد

اختصاص بودجه 250 میلیاردی برای احداث کارخانه زباله‌سوز

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم از اختصاص بودجه 250 میلیاردی برای احداث کارخانه زباله‌سوز در سال آینده خبر داد.
اختصاص بودجه 250 میلیاردی برای احداث کارخانه زباله‌سوز
به گزارش قم نیوز، سیدمرتضی سقائیان نژاد  با بیان اینکه سال گذشته با توجه به نبود برنامه راهبردی، بودجه پروژه‌محور ارائه شد اظهار کرد: بودجه ما در سال گذشته در راستای رفع بدهی‌های شهرداری، توسعه برنامه‌های زیست‌محیطی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام و تدوین برنامه قم 1400 ارائه شد و توانستیم تمام این اهداف را محقق سازیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شده و بیش از 300 هکتار به فضای سبز شهری اضافه شده است گفت: در قسمت‌ پسماند و نظافت شهری نیز با مبنای آموزش شهروندی اقدامات گسترده‌ای را امسال اجرایی کردیم.

شهردار قم با اشاره به تصویب برنامه قم 1400، تدوین بودجه عملیاتی برای سال 96 را مورد توجه قرار داد و گفت: بودجه شهرداری برای سال آینده با رقمی بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان آماده شده که 500 میلیون یورو فاینانس خط مترو نیز به آن اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموع بودجه سال آینده شهرداری بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان است گفت: این رقم افزایش بیش از 49 درصدی بودجه سال آینده نسبت به بودجه هزار و 300 میلیاردی امسال را نشان می‌دهد.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه 83 درصد بودجه شهرداری در سال آینده عمرانی و 17 درصد جاری است افزود: در تهران بودجه‌های جاری 31 درصد و در تبریز 44 درصد است که این کاهش نیز گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اولویت‌بندی صورت گرفته در تدوین بودجه شهرداری خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه فضای سبز، توسعه معابر، قطار شهری، فرهنگیT ورزشی و... اعتبارات رشد خوبی داشته و سعی داریم تا سال 1400 به مرور اهداف برنامه را محقق کنیم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه 250 میلیارد تومان برای احداث کارخانه زباله سوز و هاضم اختصاص گرفته است افزود: بخشی از این اعتبار sil آورده شهرداری و بخشی نیز sil آورده سرمایه‌گذار خواهد بود که سال آینده این پروژه اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا یک‌ماه آینده شورا فرصت دارد که بودجه پیشنهادی شهرداری را بررسی کرده و قبل از پایان سال به شهرداری ابلاغ کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcexv8e.jh8nni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما