پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 45862
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد

شاخصه‌های انقلاب و حوزه انقلابی

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در همایش حوزه انقلابی به تبیین شاخصه‌ها و ویژگی‌های انقلاب و حوزه انقلابی پرداخت.
شاخصه‌های انقلاب و حوزه انقلابی
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در همایش حوزه انقلابی که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به ضرورت شناخت زمان اظهار کرد: در روایات بر شناخت زمان تاکید شده است و باید زمان خود را درست و کامل بشناسیم.

وی ادامه داد: قرن‌ها استکبار و استعمار به کشورهای اسلامی دست اندازی می‌کردند و سیاست این کشورها را به نفع خود تغییر می‌دادند و این جریان سال‌ها ادامه داشت و مسلمان روز به روز عقب مانده‌تر می‌شدند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: خداوند راهی برای سعادت تمام انسان‌ها فراهم کرده است، مساله ولایت فقیه یک مساله عقلی و نقلی است و خداوند هرگز اجازه نمی‌دهد افراد ظالم بر انسان‌ها مسلط شوند چرا که انسان‌ها دارای کرامت هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مساله ولایت فقیه اظهار کرد: ولایت فقیه یک مساله جدید نیست، فقها از ابتدا هم در کتاب‌های خودشان بحث کردند که حکومت باید در دست انبیاء، ائمه معصومین(ع) یا نایبان آن‌ها باشد و فقها در گذشته در رنج بودند که حکومت در دست سلاطین است.

وی ادامه داد: فقهایی که در میدان علم موفق بودند، در میدان نبرد با ظالمین هم نقش داشتند، در گذشته در بحث مشروطه یک قیامی اتفاق افتاد اما نتیجه مطلوب از مشروطیت به دست نیامد، اما در عصر ما انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی پیروز شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: افراد باید صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه امام خمینی(ره) را مطالعه کنند تا با فرهنگ امام راحل آشنا شوند و انقلاب اسلامی ثمرات فراوانی را به دنبال داشت.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: این انقلاب چراغی است که نباید هیچ وقت خاموش شود، عزت با انقلاب اسلامی حاصل شد و باید همیشه انقلاب را به خصوص در حوزه‌ها زنده نگه داریم.

وی ادامه داد: باید طلاب همیشه در صحنه حضور داشته و در راه تبیین انقلاب اسلامی کوشا باشند. انقلاب دارای شاخصه‌هایی است و نخستین شاخصه انقلاب اسلامی حکومت ولایت فقیه است. امام خمینی(ره) فقیهی بود که اخلاص و توکل داشت و ایشان در تمام جهان اثرگذار بودند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: پس از امام خمینی(ره) فرد شجاعی به نام آیت‌الله خامنه‌ای در برابر تمام نقشه‌های دشمن ایستاد. باید شاخصه‌های انقلاب اسلامی را بشناسیم تا بتوانیم این انقلاب را حفظ کنیم و شاخصه دیگر انقلاب اسلامی، استکبارستیزی است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به استکبارستیزی اظهار کرد: باید بدانیم که مستکبرین با ما دشمن هستند، انقلاب اسلامی منافع جریان استکبار را قطع کرد و باید همیشه با این جریان در حال مبارزه باشیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه زنده کرد، باید این فرهنگ در جامعه برقرار باشد تا بتوانیم انقلاب اسلامی را حفظ کنیم. یکی از شاخصه‌های انقلاب، ایجاد خودباوری در مردم است. امام خمینی(ره) نقاب را از چهره مستکبرین برداشت و ایشان به مردم قدرت داد، باید مردم را همیشه در صحنه نگه داریم و انقلاب اسلامی را مردم به وجود آوردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید مشکلات مردم را برطرف کنیم اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای مردم است و امام خمینی(ره) افتخار خود را خدمت به مردم می‌دانستند.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان با اشاره به شاخصه‌های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید انقلاب را بشناسیم و بشناسانیم، باید افرادی در حوزه به مدیریت برسند که روحیه انقلابی داشته باشند، حوزه‌ها باید به میدان بیایند و در صحنه انقلاب اسلامی حضور داشته باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcewv8e.jh8npi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما