شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 45925
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

با آمریکا و فرانسه سازش نمی کنیم

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: نباید گمان کرد که می شود با آمریکا و فرانسه سازش کرد، اینها دشمنان کینه توزی هستند که با زیر سلطه بردن کشورهای مسلمان به منابع و منافعشان تجاوز می کنند و پس از پیروزی انقلاب و قطع دستانشان از منابع کشورمان کینه آنها نسبت به ما افزایش یافته است.
با آمریکا و فرانسه سازش نمی کنیم
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از بسیجیان استان قم اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اسلام به آن تأکید دارد زندگی با قدرت و عزت مسلمانان است و اگر به آیات قرآن کریم و فرهنگ اهل‌بیت (ع) مراجعه کنیم خواهیم دید که بر این مسئله توصیه دارند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن در سوره منافقون، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: عزت از آن خدا، از آن پیامبر خدا و از آن مسلمانان است ولی این موضوع را منافقان درک نمی‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسلمانان برای رسیدن به عزت باید همواره سه اصل را رعایت کنند، بیان کرد: نخستین اصل عزت مسلمانان را می‌شود علم دانست و در این راستا لازم است که زنان و مردان تلاش کنند به بالاترین درجه علوم دست یافته و زمان خود را صرف یادگیری علوم روز کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم از لحاظ درک و آموخته‌های علمی آمادگی لازم را برای مباحثه و مذاکره داشته باشیم، عنوان کرد: توصیه می‌شود که همه در دوران جوانی نسبت به یادگیری علوم مختلف اقدام کنند تا بتوانند در دوران پیری از آن بهره ببرند.

وی با اشاره به دستیابی جوانان کشورمان به برترین علوم روز مانند انرژی هسته ای و سلول‌های بنیادین، گفت: دستیابی مسلمانان به برترین علوم جهان موجب برافروخته شدن و خشم دشمن می‌شود.

این مرجع تقلید دومین راه دستیابی به عزت و قدرت توسط مسلمانان را ایمان، باور و اعتقاد دانست و بیان کرد: 750 آیه در قرآن در ارتباط با خداشناسی آمده است که ما باید روی تفاسیر و معانی آن تأمل کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: 2 هزار آیه در قرآن به مسئله معاد اشاره دارد که در این کتاب آسمانی عالم پس از مرگ برای همه انسان‌ها تبیین و تشریح می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر انسان‌ها بخواهند درس توحید بخوانند خداوند شگفتی‌های بسیاری در آسمان و زمین خلق کرده که هر انسانی می‌تواند با نگریستن به آنها به قدرت خداوند یکتا پی ببرد، گفت: اگر به آسمان بنگریم و نسبت به تغییر و تحولاتی که در آن رخ می‌دهد تأمل کنیم می‌بینیم که ستارگان و سیارگان بسیاری بدون اینکه به جایی وصل باشند در فضا معلق هستند و یا اینکه در مداری می‌چرخند و هیچ‌کدام با یکدیگر برخورد نمی‌کنند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: زمین هم به صورت دائم در حال حرکت است و حرکت وضعی آن موجب تغییر چهار فصل می‌شود و اینها از نشانه قدرت خداوند یکتاست.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: ایمان از دیگر راه‌های دست‌یابی به عزت است که مسلمانان باید همواره به رحمت الهی ایمان داشته باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به بصیرت پیشه کردن مردم و مسوولان، گفت: بصیرت همان تشخیص حق از باطل است زیرا ممکن است شخصی بسیار علم داشته باشد ولی نتواند حق از باطل را تشخیص دهد.

آیت‌الله نوری همدانی دیگر اصل عزت مسلمانان را تقوا و تعهد دانست و گفت: در 230 نقطه از قرآن کریم از تقوا سخن به میان آمده است.

وی ایثار و شهادت را نیز از راه‌های دست‌یابی به عزت مسلمانان ذکر و تصریح کرد: شناساندن شاه و ایادی مستکبران آمریکایی و انگلیسی کار امام خمینی (ره) بود که با جان‌فشانی مردم این انقلاب به پیروزی رسید.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: کسی نباید گمان کند که با آمریکا و فرانسه می شود سازش کرد، زیرا اینها دشمنان کینه توزی هستند که کشورهای مسلمان را زیر سلطه برده و در گذشته نیز منابع و منافع کشور ما را نیز می‌بلعیدند و پس از پیروزی انقلاب و قطع دستانشان از منابع کشورمان کینه آنها نسبت به ما بیشتر شد.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceno8e.jh8nwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما