?>?> حضور موثر بانوان در اجتماع از برکات انقلاب اسلامی بود | قم نیوز
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : 46026
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

حضور موثر بانوان در اجتماع از برکات انقلاب اسلامی بود

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: : یکی از برکات انقلاب اسلامی، ایجاد زمینه برای حضور موثر زنان در اجتماع بود، انقلاب تمام سدها را شکست تا زنان در جامعه حضور موثر داشته باشند.
حضور موثر بانوان در اجتماع از برکات انقلاب اسلامی بود
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار جمعی از طلاب خواهر استان اردبیل با اشاره به ضرورت حضور مسلمانان در عرصه اجتماع اظهار کرد: یکی از معارف اسلامی این است که مسلمانان باید در اجتماع حضور موثر داشته باشند.

وی ادامه داد: بانوان همچون آقایان باید در عرصه علم و تحقیق سرآمد باشند و پیشرفت کنند، بانوان باید برای اداره جامعه گام‌های موثری را بردارند، من یک کتابی را به نام جایگاه بانوان در اسلام نوشتم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان منزوی بودند، البته برخی از آن‌ها از غرب تبعیت می‌کردند که وضعیت شان با احکام اسلام سازگاری نداشت، اما انقلاب اسلامی تمام سدها را شکست تا زنان در جامعه حضور موثر داشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به برکات پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب ایجاد زمینه برای حضور موثر زنان در اجتماع بود، به همین دلیل شناخت انقلاب اسلامی اهمیت زیادی دارد، انقلاب یک امر ساده نبود، بلکه پیروزی انقلاب اسلامی در تمام جهان تحول به وجود آورد.

وی ادامه داد: یکی از ارکان انقلاب اسلامی ایران، اسلام ناب محمدی است، پیش از پیروزی انقلاب، اسلام در جامعه به حاشیه رفته بود، اسلام بود، ولی حکومت اسلامی وجود نداشت و مردم در برابر غرب خودباخته بودند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی را در برابر اسلام آمریکایی و اسلام تکفیری به عرصه آوردند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ارکان انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: یکی از ارکان انقلاب، مردم بودند، مردم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی براثر استبداد داخلی و استکبار خارجی سرکوب شده بودند، مردم در آن دوره خودباوری نداشتند و دچار انحطاط شده بودند.

وی ادامه داد: مردم باید همیشه در عرصه باشند تا از انقلاب اسلامی حفاظت کنند، یکی از ارکان اساسی این انقلاب ولایت فقیه است و ولایت فقیه توانست مردم را در انقلاب به صورت صحیح رهبری و رژیم سلطنتی را قلع و قمع کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: دشمن در طول هشت سال جنگ تحمیلی برای خاموش کردن چراغ انقلاب اسلامی تلاش می‌کرد، رژیم صدام در این راه از حمایت‌های کشورهای زیادی برخوردار بود، اما کشورمان با رهبری ولایت فقیه توانست که به خوبی از بحران جنگ تحمیلی خارج شود، در دوران دفاع مقدس، مردم فوج فوج به جبهه‌ها می‌رفتند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت حضور مردم در صحنه برای دفاع از انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم باید برای حفاظت از انقلاب تلاش کنند و بکوشند، من به خواهران طلبه توصیه می‌کنم که وصیت‌نامه‌های شهدا را مطالعه کنند.

وی ادامه داد: از نظر اسلام فرقی بین زن و مرد وجود ندارد، بلکه ارزش انسان به ایمان است، انسانیت انسان مدنظر اسلام است، باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم و برای نگهداری از آن تلاش کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: طلبه ای که در راه شناخت اسلام گام برمی‌دارد، باید دارای ویژگی‌هایی همچون اخلاص، داشتن همت بالا، جدیت، تلاش و اراده باشد، افراد سست و تنبل موفق نمی‌شوند و طلاب باید ادبیات عربی و فارسی را به خوبی مطالعه کنند، صرف و نحو عربی، درسی پایه برای بقیه دروس حوزه علمیه است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch-vnk.23n-idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما