جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 45898
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اعرافی:

حوزه انقلابی در برابر نفوذ حساس است/استکبارستیزی در ذات حوزه‌های علمیه است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه انقلابی در برابر نفوذ حساس است و باید به کلیدواژه نفوذ در فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه زیادی شود.
حوزه انقلابی در برابر نفوذ حساس است/استکبارستیزی در ذات حوزه‌های علمیه است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی  در همایش حوزه انقلابی و رسالت‌های آن که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به مستمربودن انقلاب اظهار کرد: عصر انقلاب تمام نشده، حوزه انقلابی است و انقلابی هم باید باشد.

وی ادامه داد: انقلابی بودن حوزه دارای ابعاد مختلف است، حوزه انقلابی یک نهاد علمی است که از رویکردهای تمدنی برخوردار باشد، هر فکری که اسلام را یک منظومه تمدن ساز نداند، فکر انقلابی نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: اساس اسلام، یک دین تمدنی است و اسلام دینی نیست که در حاشیه باشد. اسلام دارای نظام‌های مترقی به هم پیوسته است که تمام ابعاد زندگی انسان را پوشش می‌دهد، اسلام در ذات خود سیاسی است و اندیشه سیاسی اسلام از اندیشه‌های مترقی جهان به شمار می‌رود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ویژگی‌های حوزه انقلابی اظهار کرد: این حوزه به داشتن رویکرد بین المللی تاکید دارد، این تفکر که ایران تکه ای جدا از جهان است، یک تفکر غلط است، به رغم تمام پیشرفت‌های حوزه‌ها، اما در عرصه بین الملل، هنوز جای آن‌ها خالی است.

وی ادامه داد: حوزه انقلابی بر ولایت، مرجعیت و اندیشه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تاکید دارد، مرجعیت جایگاه مهمی دارد و ولایت فقیه امروز در شخصی تجلی کرده است که یک مرجع و رهبر بزرگ است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: روحانیتی که از مردم فاصله بگیرد، روحانیت انقلابی نیست. حوزه انقلابی، حوزه ای است که به منظومه اخلاق حوزوی پایبند است، حوزه انقلابی تحلیل سیاسی دارد و جریان ساز است. دشمن شناسی و شناخت از تمدن غرب یک واقعیت مهم در حوزه انقلابی است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به بحث نفوذ اظهار کرد: حوزه انقلابی در برابر نفوذ حساس است، باید به کلیدواژه نفوذ که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب آمده است، توجه زیادی شود، حوزه انقلابی، حوزه ای است که راه را برای هرگونه تحجر و روشنفکرزدگی غرب گرا بسته است و حوزه انقلابی در برابر این جریانات غلط مقاومت می‌کند.

وی ادامه داد: همگامی با جریان مقاومت در جهان اسلام از ویژگی‌های حوزه انقلابی است، یکی دیگر از ویژگی‌های این حوزه، پرهیز از اشراف گرایی و تجمل گرایی است، استکبارستیزی در ذات حوزه‌های علمیه است و برخی تلاش می‌کنند با منطق‌های لیبرالیستی این استکبارستیزی را از حوزه‌ها بگیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: حوزه انقلابی، حوزه خردورز، حکیم و دارای شور انقلابی است. این اطمینان را می‌دهم که در مدیریت حوزه با تاسی گرفتن از اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و رهنمودگرفتن از مراجع عظام تقلید تلاش می‌کنیم تا اندیشه حوزه انقلابی در نظام‌های مختلف حوزه‌های علمیه از جمله در عرصه آموزشی تجلی پیدا کند.

آیت‌الله اعرافی، مدیران حوزه را خادمانی برای طلاب دانست و تصریح کرد: این مدیران سعی می‌کنند که اندیشه اسلام ناب را در طرح‌های خود در حوزه‌ها مورد توجه قرار بدهند، باید فقه حوزه‌ها، جهشی را برای پرداختن به عرصه‌های جدید تجربه کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران حوزه‌های علمیه نیازمند هدایت رهبر معظم انقلاب، بزرگان، اساتید و طلاب حوزه‌ها هستند. حوزه انقلابی، حوزه بانشاطی است که نسل جوان آن در میدان حاضر است. انتظار داریم که نشست‌های حوزه انقلابی ادامه پیدا کند و در سراسر کشور، اصول حوزه انقلابی مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdjj0o.yt0kn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما