دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 45949

ساخت باریک‌ترین سیم جهان با قُطر معادل 3 اتم

قم نيوز : قم نیوز: این سیم به گونه‌ای ساخته شده است که قُطر آن معادل اندازه 3 اتم محاسبه می‌شود و برای ساخت آن از الماس استفاده شده است.
ساخت باریک‌ترین سیم جهان با قُطر معادل 3 اتم
به گزارش قم نیوز، محققان دانشگاه استانفورد می‌گویند باریک‌ترین سیم جهان را اختراع کردند و فرمولی به دست آورده‌اند که به کمک آن می‌توان باریک‌ترین سیم‌ جهان را به صورت کاربردی و گسترده تولید کرد.


این سیم به گونه‌ای ساخته شده است که قُطر آن معادل اندازه ۳ اتم محاسبه می‌شود و برای ساخت آن از الماس استفاده شده است. الماس گونه‌ای از کربن است که به واسطه نوع ترکیب خود یکی از سخت‌ترین مواد روی کره زمین محسوب می‌شود و دانشمندان توانستند از کوچک‌ترین ذرات تشکیل دهنده الماس این سیم را بسازند.



محققان بر این باورند که روش جدید و هوشمندانه آنها برای ساخت نانوسیم‌ها می‌تواند در آینده نه چندان دور به عنوان اتفاق کاربردی برای ساخت بافت‌های انتقال برق، دستگاه‌های الکترونیکی نوری، مواد ابررسانا، سیستم تولید جریان الکتریسیته و ... مورد استفاده قرار بگیرد.


کوچک‌ترین سیم جهان در اصل شبکه‌ پیوسته متشکل از کربن و هیدروژن است که ساخت این شبکه معمولا به صورت طبیعی در مایعات نفتی و الماس‌واره‌ها اتفاق می‌افتد.

دانشمندان برای آنکه کوچک‌ترین سیم جهان را بسازند تک‌تک اتم‌های آن را از یکدیگر جدا کردند و سپس با چیدمان جدید آنها را در کنار هم قرار دادند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcaoony.49nmy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما