دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 45996
منبع : ایرنا
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

1850 میلیارد ریال تسهیلات برای پایداری واحدهای صنعتی در قم پرداخت شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: یک هزار و 850 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای پایداری، جلوگیری از تعطیلی و افزایش میزان تولید واحد های صنعتی در قم اختصاص یافت.
1850 میلیارد ریال تسهیلات برای پایداری واحدهای صنعتی در قم پرداخت شد
به گزارش قم نیوز،  احمد ذاکری با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای تثبیت و ارتقاء وضعیت صنعت قم در دولت یازدهم، افزود: افزایش تولید، فراهم آوردن بازار فروش مناسب و به دنبال آن ایجاد فرصت های شغلی جدید از مهمترین اولویت های مسئولان استان در بخش صنعت است.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از تعطیل شدن کارخانه ها در شرایط تحریم سال های گذشته و وجود برخی از مشکل های اقتصادی، پرداخت تسهیلات رونق تولید با هدف کمک به واحدهای صنعتی در زمینه خرید مواد اولیه و همچنین تامین سرمایه در گردش مورد نیاز آن ها، با همکاری بانک های عامل استان دنبال شد و این حمایت ها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به این که با اقدام های صورت گرفته در استان قم، هیچ واحد صنعتی با وجود همه مشکل های اقتصادی به طور کامل تعطیل نشده است، ادامه داد: تسهیلات رونق تولید نه تنها از تعطیلی واحدهای صنعتی جلوگیری کرده، بلکه با تامین سرمایه در گردش و کمک به افزایش میزان تولید، فقط در هفت واحد صنعتی برای 170 تن فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، گفت: بر اساس آمارهای موجود تا ابتدای بهمن ماه جاری 512 واحد صنعتی کوچک و متوسط برای دریافت تسهیلات رونق تولید درسامانه الکترونیکی بهین یاب ثبت نام کرده اند که از این تعداد، پرونده 368 واحد به بانک معرفی شده است.

وی با بیان این که از این تعداد 77 واحد متقاضی دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه ثابت خود به مبلغ یکهزار و 60 میلیارد ریال بوده اند، افزود: 291 واحد نیز متقاضی تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز خود به مبلغ چهار هزار و 302 میلیارد ریال هستنند.

وی ادامه داد: پس از معرفی واحدهای صنعتی به سرپرستی بانک های مجری طرح، پرونده 257واحد صنعتی به شعب این بانک ها معرفی شده است که از این تعداد 44 واحد متقاضی دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه ثابت مورد نیاز خود به مبلغ 659 میلیارد ریال و 213 واحد متقاضی دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش خود به مبلغ 3 هزار و 332 میلیارد ریال بوده اند.

ذاکری با اشاره به این که پرونده 127 واحد صنعتی در شعب بانک ها به مرحله عقد قرارداد رسیده است، گفت: از این تعداد 120 واحد صنعتی برای تامین سرمایه در گردش خود به مبلغ 2هزار و 85 میلیارد ریال و هفت مورد برای تامین سرمایه ثابت خود به مبلغ 119 میلیارد ریال، با شعب بانک قرار داد امضا کرده اند.

وی با بیان این که 118 واحد صنعتی در استان قم تسهیلات مورد نیاز خود را با اعتبار یک هزار و 850 میلیارد ریال دریافت کرده اند، ادامه داد: در نهایت از این تعداد 113 واحد تسهیلات مورد نظر خود را برای تامین سرمایه در گردش به مبلغ یک هزار و 764 میلیارد ریال و پنج واحد تسهیلات خود را برای تامین سرمایه ثابت به مبلغ 86 میلیارد ریال دریافت کردند.

بیش از 95 درصد واحدهای صنعتی قم را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد.

طرح ارائه تسهیلات رونق تولید از تیرماه سالجاری دراستان قم به اجرا درآمده است.

در این استان یک هزار و 998 واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد 498 واحد با رکود مواجه هستند، یک هزار و 221 واحد به صورت فعال و نیمه فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت خط های تولید به فعالیت خود ادامه می دهند.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.


انتهای پیام /135
https://qomnews.ir/vdcceoq0.2bqpo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما