پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 46146
منبع : خبرگزاری تسنیم

۲۹۵ فقره تسهیلات پرداختی به بخش صنعت کشاورزی قم داشته‌ایم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۲۹۵ فقره پرداختی در بخش صنعت کشاورزی که نزدیک به ۲۳۳ میلیارد تومان است داشته‌ایم که از این تعداد برای ۱۶۶ نفر اشتغال‌زایی ایجادشده است.
۲۹۵ فقره تسهیلات پرداختی به بخش صنعت کشاورزی قم داشته‌ایم
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری پیش از ظهر امروز در نوزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار ش با اشاره به آخرین پرداختی که در بخش تسهیلات رونق تولید انجام‌شده است اظهار داشت: 295 فقره پرداختی در بخش صنعت کشاورزی که نزدیک به 233 میلیارد تومان است داشته‌ایم که 52 فقره در راستای طرح نظارتی، نظارت کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: از این تعداد فقره برای 166 اشتغال‌زایی داشتیم که از دستاوردهای طرح بود، همچنین باید اذعان کرد 9 مورد پرداخت تسهیلات بانک‌ها شبیه هم است و توقع از بانک‌ها این است که به بخش صنعت اعتماد کنند چراکه در صورت تزریق اعتبارات رونق تولید را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: در بخش صنعت 335 واحد تولیدی به بانک‌ها معرفی‌شده از این تعداد 120 فقره پرداخت‌شده و 131 فقره مرجوعی داشته‌ایم که مشکلات خاصی از جمله مشکل اظهارنامه مالیاتی، مشکل وثیقه و اقساط معوقه را داشته‌اند.

ذاکری بابیان اینکه برخی از مشکلات بانک مرکزی مانند عدم بلوکه کردن مصوبه صریح دارد، افزود: در صورت رعایت این بخش‌نامه‌ها بانک‌ها راحت می‌توانند در بخش پرداختی مشکلی نداشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: آیا دستگاه‌های نظارتی که ورود می‌کنند شاخصه‌ای است که خودشان می‌تراشند یا مربوط به دستورالعمل‌های است که بر اساس آن اعطای تسهیلات می‌کنند و یا مشکلاتی است که ما برای آن‌ها به وجود می‌آوریم اشکال این است که همه درگیر هستیم و تمرکز بر آن است که رونق و تزریق صورت گیرد و مشکلات بخش بانک‌ها باید همگرایی صورت گیرد تا برطرف شود.

ذاکری ادامه داد: 102 فقره از 335 واحد تولیدی در حال بررسی است که یا منتهی به پرداخت می‌شود یا مرجوعی خواهد بود باید در این زمینه دستگاه‌های نظارتی برای برطرف کردن مشکلات ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت و شفاف‌سازی را قبول داریم اما در رونق و تولید باید بحث نظارتی را نیز به کاربرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcai6ny.49niy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما