سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 46057
منبع : خبرگزاری پلیس

بايد از دستاوردهاي نظام اسلامي پاسداري شود

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامي استان گفت: بايد از دستاوردهاي نظام اسلامي پاسداري و انديشه ها پيوست انقلابي داشته باشد.
بايد از دستاوردهاي نظام اسلامي پاسداري شود
به گزارش قم نیوز،  سردار"کاظم مجتبايي"در صبحگاه عمومي فرماندهي انتظامي استان قم، ابتدا از روساي عقيدتي سياسي و حفاظت اطلاعات ارشد انتظامي استان قم در همراهي مجموعه اين فرماندهي قدرداني و با ابراز رضايت از عملکرد کارکنان در بخش هاي مختلف انتظامي، ترافيکي، عملياتي، اداري، پشتيباني و تبليغاتي، اظهارداشت: جز تلاش، کوشش و صداقت از کارکنان پليس قم چيزي را نمي بينم.

وي سپس هوشياري را از ضروريات کار در نيروي انتظامي دانست و تاکيد کرد: چون هميشه شيطان در کمين انسان است بايد براي سلامت کارکنان و آمادگي روحي و جسمي شان روز به روز تلاش ها بيشتر شود.

فرمانده انتظامي استان قم در ادامه با گراميداشت ياد و خاطره شهداي آتش نشان، تصريح کرد: شهداي آتش نشان با گذشتن از جان خود سرشار از عزت شدند و همه مسئولين نيز بايد سهم خود را در حفاظت از جان افراد به خوبي بشناسند.

وي سپس با يادآوري دهه گراميداشت فجر، افزود:قبل از انقلاب اسلامي ضد ارزش ها بر کشور حاکم بود و پس از سال تاريکي با پيروزي انقلاب، استعمار گوشه نشين شد و اين انقلاب در پيدايش و ماندگاري داراي ويژگي هاي منحصر به فردي بود که با هيچ يک از انقلاب ها نمي توان مقايسه کرد .

سردار مجتبايي يکي از ويژگي هاي انقلاب اسلامي را مردمي بودن آن ذکر کرد که هيچ قشر خواستي بر آن احاطه نداشته و بر آحاد مردم تکيه داشت.

وي افزود:سنين و مشاغل مختلف نمي توانند هيچ وقت بگويند انقلاب متعلق به من است چون متعلق به تمام مردم است.

فرمانده انتظامي استان قم ولايي بودن و پايبندي به رهبري را از ديگر ويژگي هاي انقلاب اسلامي برشمرد و تصريح کرد: استقلال و عدم وابستگي به شرق و غرب از ديگر خصوصيات انقلاب بود چون هر کشور غدري از لحاظ فکري، نظامي، اقتصادي و دفاعي به ساير کشور ها وابسته است اما کشور ما اينگونه نيست.

وي معنوي، رباني و ارزشي بودن انقلاب اسلامي را يادآور و تصريح کرد:اين ويژگي منحصر به فرد باعث شد تا حتي شعارهاي آن نيز مبتني بر مسائل فرهنگي و ديني باشد.

سردار مجتبايي سپس به برخي دستاوردهاي انقلاب اسلامي همچون دستاوردهاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي، علمي و اجتماعي اشاره کرد و گفت: دستاورد سياسي در بعد دروني باعث شد مردم نسبت به سرنوشت شان مسئوليت پيدا کرده و شعار نه شرقي و نه غربي را سر دهند و خبرگان رهبري را نيز خودشان انتخاب کنند.

وي افزود: در زمينه دستاوردهاي اقتصادي به دست توانمند مردم شاهد گسترش و توسعه صنايع مختلف و پيشرفت هاي کشور هستيم.

فرمانده انتظامي استان قم گفت: در گذشته در مقوله فرهنگ کشور ايران در آداب و سنن، ارزش ها و اعتقادات مردم وابسته بود، اما با پيروزي انقلاب شاهد دستاورد فرهنگي بوديم و اکنون فرهنگ کشور ما مبتني بر اصول ديني است .
 
 وي سپس به دستاوردهاي علمي جوانان کشور در زمينه هاي نانو تکنولوژي، مسائل هسته اي و هوا فضا و همچنين رقابت در المپيادهاي فيزيک، شيمي و رياضي اشاره کرد.

سردار مجتبايي گفت:در گذشته اطاعت پذيري مردم در مسائل قانوني کم بود، اما دستاوردهاي اجتماعي انقلاب باعث شد بسياري از مردم در رفتارهاي اجتماعي و انتخاب فعاليت هاي اجتماعي و قانون پذيري مبتني بر فرهنگ درست عمل کرده و محور اصلي کارها فرهنگي و اجتماعي شود و مردم راه شان را خود انتخاب کنند.

فرمانده انتظامي استان قم افزود: البته هيچ کس مدعي نيست اين دستاوردها صد در صد حاکم شده است هدف من از برشماري اين است که اگر به دنبال ابقا، تثبيت و تقويت نظام اسلامي هستيم بايد دستاوردها را پاسداري و انديشه هاي مان پيوست انقلابي داشته باشد.

وي افزود: اگر از دستاوردهاي نظام فاصله گرفته و آن ها را نديده گرفتيم قطعاً به انحراف کشيده شده ايم.

سردار مجتبايي با تاکيد براينکه همواره بايد پيوست انقلابي را در انديشه و رفتار داشته تا انقلاب را به تعالي برسانيم،تصريح کرد: سهم پليس در حفظ و مانايي نظام اسلامي برقراري امنيت است و يکي از مهم ترين آن امنيت اخلاقي است چون دشمنان هر روز سعي مي کنند به کشور ضربه بزنند.

وي گفت: بايد بدانيم سهم پليس در ارتباط با امنيت اجتماعي چيست و دستاوردهاي نظام را در حوزه هاي حجاب و عفاف حفظ کنيم.

فرمانده انتظامي استان قم با بيان اينکه نظام اسلامي به سادگي به دست نيامده و آن را بايد به نسل هاي بعدي منتقل کنيم، تاکيد کرد: نسل اول و دوم انقلاب سختي هاي زيادي کشيده اند که بايد از دستاوردها پاسداري و پليس نيز در راستاي حفاظت از دستاوردهاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي سهم خود را به خوبي بشناسد.

  انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbzgba.rhb0spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما